Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Billboardy od silnic zmizí oproti původním plánům až za deset let

  20:33aktualizováno  20:33
Přestože ministerstvo dopravy tvrdí, že usiluje o odstranění reklam z okolí silnic, samo připravilo novelu zákona, podle které zůstanou u cest ještě deset let. Důvodem jsou téměř neprůstřelné smlouvy s provozovateli billboardů. Kdyby totiž ministerstvo postupovalo jinak, hrozily by České republice mezinárodní arbitráže.

(ilustrační snímek) | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Ministerstvo dopravy tvrdí, že tentokrát už půjde o konečný termín, informovala televize Prima. "Stačí doběhnout krajské a další smlouvy. Je to třeba, jinak bychom mohli čelit mezinárodním arbitrážím," vysvětlil desetiletou lhůtu mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.

Ještě na začátku roku přitom vše vypadalo na brzký konec reklamních poutačů u silnic. Ministerstvo dopravy dokonce kontaktovalo vlastníky billboardů kolem dálnice D1. "Budeme zjišťovat majitele takových reklamních ploch i na dalších komunikacích. D1 je jen začátek," řekl tehdy mluvčí ministerstva Ptačinský.

Vše ale narazilo na smlouvy, které se téměř nedaly vypovědět. Například smlouvy se společností Ruperta Murdocha News Outdooor ukazují, že stát dostává v porovnání s příjmy z reklam minimum peněz, platí ale až do roku 2018.

O tom, že billboardy kolem silnic jsou nebezpečné, nikdo nepochybuje. V zahraničí už prakticky zmizely. Odborníci z ČVUT zjistili, že pozornost řidiče upoutá billboard na 0,4 sekundy. Tento čas může být přitom rozhodující při střetu dvou aut. Půl sekundy totiž trvá, než začne řidič brzdit. A za půl sekundy ujede auto při padesátikilometrové rychlosti až deset metrů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.