Reklama

Z nuly na 200 za pět let. Pizza od LeBrona Jamese raketově roste

  • 1
Píše se rok 2012. Basketbalová superhvězda LeBron James má na palubovce profesionální ligy NBA skvělý rok. Sbírá titul nejužitečnějšího hráče i šampiona nejslavnější klubové soutěže světa a sahá si na zlatou olympijskou medaili. Nyní je jasné, že basketbalista s přezdívkou „Král“ byl neomylný i v byznysu.
Slavný americký basketbalista LeBron James má podíl v síti pizzerií Blaze Pizza.

Slavný americký basketbalista LeBron James má podíl v síti pizzerií Blaze Pizza. | foto: koláž iDNES.cz

V roce 2012 totiž basketbalista koupil malý podíl v tehdy neznámém řetězci pizzerií Blaze Pizza. Ač to neměl sportovec, který si „zatloukáním“ do koše vydělal už přes 500 milionů dolarů, zapotřebí, intuice byla správná. Síť se za pět let své existence rozrostla z nuly na dvě stě poboček a podle společnosti Technolmic Inc, která sbírá data z restauračního trhu v USA, se z ní stala nejrychleji rostoucí restaurační společnost v historii.

Blaze Pizza loni utržila 184 milionů dolarů (asi 4,25 miliardy korun) a pro letošek si neskromně nastřelila laťku tři sta milionů. Podle zdroje agentury Bloomberg, který si nepřál uvést jméno, chce navíc do tří let udeřit na burzovní zvon.

Pomoci k tomu má i nejnovější akvizice. Do firmy vstoupila investiční společnost Brentwood Associates, která získala „podstatný nekontrolní podíl“. LeBron James v řetězci pizzerií, kde si zákazník může moučnou placku složit z libovolných ingrediencí, drží deset procent.

Věhlas šéfkuchaře, kvalitní suroviny a agresivní branding

Reklama

Ocenění sítě pizzerií tím podle očekávání stouplo nad 100 milionů dolarů, dodal jeden ze zdrojů blízkých transakci. „Tým Blaze dosáhl ohromujícího růstu na dvě stě restaurací za pět let,“ zhodnotil Rehul Aggarwal, partner Brentwood Associates. Ocenil restaurační koncept, věhlas šéfkuchaře, používání kvalitních surovin i agresivní strategii budování značky.

Aggarwal spolu s dalším partnerem Billem Barnumem zamíří do představenstva Blaze Pizza. Doplní jej Greg Dollarhyde, zakladatel společnosti Dollarhyde Investment Group IV, která rovněž v pizzeriích nakoupila podíl.

Podobně jako basketbalista LeBron James, také síť pizzerií nezapře své ambice. V roce 2015 její zakladatel Rick Wetzel řekl, že chce přebít očekávání, že se jeho řetězec stane chipotlem trhu s pizzou. Kromě rostoucí popularity uzené chilli papričky a obecně mexické kuchyně napříč USA tím mohl narážet i na rychle rostoucí síť „fast casual“ restaurací Chipotle Mexican Grill (fast casual je jakýsi hybrid mezi fast foodu a restaurace s kvalitnější nabídkou).

Podnik Chipotle v USA v minulých letech rychle expandoval. Akcie tohoto řetězce s mexickým jídlem od roku 2010 do roku 2015 narostly sedmkrát. Právě v roce 2015 (od té doby však akcie ztrácejí) Wetzel odvážné tvrzení prohlásil. A tehdy přidal řečnickou otázku: „Kdo se stane Starbucksem trhu casual?“

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

1 příspěvek v diskusi

Témata: akcie, trh, LeBron James, NBA
Reklama