Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Blondýna propagující jogurt zabrala, patří k nejúčinnějším reklamám roku

  19:30aktualizováno  19:30
Hloupá blondýna každého pobaví a zaujme. Dokázal to i třináctý ročník soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2009. Jednu z šesti vyhlášených kategorií totiž vyhrál právě spot na jogurty Müller, ve kterých herečka Iva Pazderková sehrála nadšení z "božích čokoládových koleček" tak vtipně, že zvedla tržní podíl výrobku o 200 procent.

Reklamní agentura Mark BBDO, která spot na jogurty Müller vytvářela, si ze soutěže odnesla nejvíc ocenění. | foto: iDNES.cz

Reklamní agentura Mark BBDO, která spot vytvářela, byla v letošním ročníku soutěže vůbec nejúspěšnějším účastníkem. Zvítězila totiž ve třech kategoriích.

Třetí zlato patří Mark BBDO za sociálně zaměřenou kampaň vytvořenou pro společnost Člověk v tísni, která neziskové organizaci pomohla přilákat 1 500 nových pravidelných přispěvatelů.

První příčku v sociálně zaměřené kategorii se podařilo obsadit také společnosti Euro RSCG, která zpracovala reklamu pro ministerstvo dopravy. V kampani s názvem Nemyslíš, zaplatíš zobrazovala drsné důsledky automobilových nehod způsobených nezodpovědným chováním řidičů.

"Kampaň přispěla k poklesu usmrcených osob. Už v prvním měsíci po jejím zahájení klesl jejich počet o 14,5 procenta v meziročním srovnání a tento trend pokračoval," uvedli porotci v hodnocení.

Úspěšně si vedla i agentura Wundermann, která získala zlatou cenu za zaváděcí kampaň nové verze Microsoft Office pro malé firmy a stříbrnou za kampaň pro Pivovary Staropramen.

Dvě Effie získala také agentura Young&Rubicam: stříbrnou za kampaň Buřinku chce každý pro Českou spořitelnu a bronzovou za kampaň Abeceda pro dětské jogurty Kostíci. Po jedné Effie získaly agentury Mather Communications a Konektor.

Porotci zpřísnili

Porotci ale byli v letošním ročníku přísní. V kategorii ostatní rychloobrátkové zboží neudělili žádnou cenu a také v ostatních kategoriích nechali některé příčky neobsazeny. Podle organizátora soutěže Asociace komunikačních agentur (AKA) je to tím, že se změnilo složení poroty.

"Většinu v ní tvoří vedoucí pracovníci výzkumných agentur a zadavatelů. Ti dokáží velmi přesně oddělit zásluhy, které má inovace produktu, cenová nebo distribuční politika od přínosu marketingové komunikace vytvořené agenturou. Přísnost posuzování zvyšuje kredit Effie a prestiž udělených cen," říká výkonný ředitel AKA Jiří Janoušek.

Podle něj se dalo také čekat, že se oslabí počet účastníků v kategorii ostatní rychloobrátkové zboží, do které patří zejména kosmetika, prací i čisticí prostředky.

"Jejich zdejšímu trhu vládnou nadnárodní společnosti a ty využívají centrálně vyrobené kampaně, které se jen adaptují do různých jazyků," vysvětlil Janoušek důvod, proč v podstatě nebylo z koho vybírat vítěze, protože do finále se dostal pouze jeden soutěžící.

Kdo získal ceny Effie 2009 (podle kategorií)
Potraviny a nápoje
1. Mark BBDO - Müller ČR/SR - Tu chuť prostě mülluju
2. Wunderman - Pivovary Staropramen - Slož si COOLKEG
3. Young & Rubicam - Danone - Kostíci Abeceda
Ostatní rychloobrátkové zboží
1. - 3. Nebyla udělena
Finanční služby
1. Mark BBDO - Direct Pojištovna - Zloději
2. Mather Communications - Home Credit - Poplatkové prázdniny
2. Young & Rubicam - Stavební spořitelna ČS - Buřinku chce každý
3. Nebyla udělena
Ostatní služby
1. - 2. Nebyla udělena
3. Konektor - Aukro - Lov
3. Mark BBDO - RWE Transgaz - Šetřete energii
Výrobky dlouhodobé spotřeby
1. Wunderman - Microsoft - Microsoft Office pro malé firmy
2. - 3. nebyla udělena
Sociální, ekologický a kulturní marketing
1. Euro RSCG - Ministerstvo dopravy ČR - Nemyslíš, zaplatíš
1. Mark BBDO - Člověk v tísni - Skutečná pomoc
2. Nebyla udělena
3. Euro RSCG - Národní muzeum pro výstavu Republika - Mnichovská dohoda
Zdroj: AKA, Na prvním místě je uveden název agentury, pak zadavatele a nakonec název kampaně
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a Slovenska se sešli v...
Lidé si zaslouží stejnou mzdu za stejnou práci, přesvědčoval Sobotka Macrona

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a Slovenska se na středeční schůzce v Salcburku dohodli, že budou usilovat o dohodu o reformě stávajícího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.