Nejobyčejnější, a nejlevnější, nosiče by neměly mít žádný obal. Přímo na disku bude natištěn název alba a skupiny, uvedl šéf BMG Marten Steinkamp pro agenturu AP.
"Je to naše protipirátské CD," uvedl Steinkamp. Nejlevnější verze totiž vyjde zhruba o tři eura (asi sto korun) levněji, než standardní nosiče, které jsou nyní k mání v obchodech.
Společnost BMG počítá, že se jí díky nové strategii podaří prodat až o čtvrtinu více disků.
"Musíme konečně reagovat na to, co si hudební fanoušci přejí a poskytnout jim široký výběr," dodal Steinkamp.
Německý hudební trh zápolí s poklesem produkce. Za loňský rok klesl obrat v prodeji CD disků o dvacet procent. Hudebním společnostem znepříjemňuje život hlavně internet, kde je volně k mání prakticky cokoli.
Proti nelegálnímu stahování hudby bojuje zejména Mezinárodní organizace fonografického průmyslu (IFPI). Se žalobami začala loni na podzim ve Spojených státech. Nyní se chystá i na Evropu. - více zde