Podle automobilky se závada omezuje pouze na sedadla a neohrožuje ostatní části vozidla. "Nebezpečí vznícení vozů neexistuje," zdůraznil mluvčí automobilky pro portál RP Online s tím, že v sedačkách jsou ohnivzdorné materiály.
Společnost upřesnila, že se jedná o automobily vyrobené od 26. února 2003 do letošního 9. června. Celkem je to 69 750 sedanů řady 5 a 5 550 vozů řady 7.
Česká pobočka BMW zatím nemá údaje o tom, kolika českých aut by se závada mohla týkat. Konkrétní odpověď nedokázalo dát ani tiskové oddělní centrály BMW v Německu. Podle informací iDNES by se ale mohlo jednat maximálně o desítky.
V samotném Německu jsou čísla podstatně vyšší. Podle údajů RP Online se jedná o 29 250 vozů řady 5 a téměř tísícovka řady sedm.
Firma přislíbila, že všechny majitele vozů, které by mohly mít "horká křesla", písemně vyrozumí a poté jim zdarma závadu odstraní. Celkové náklady, které by svolání 75 tisíc vozů mohlo znamenat, firma vyčíslila až na 16 milionů eur, tedy asi 480 milionů korun.
Stažení více než tisícovky vozů kvůli vytápění sedadel ohlásil rovněž čínský podnik, který BMW vlastní společně s lokálním partnerem Brilliance China Automotive Holdings, píše agentura Reuters.
Podle obchodníků nejsou problémy s kvalitou u BMW žádnou novinkou. Tento rok firma stáhla asi čtyři tisíce vozů řady 5, 6, 7 a terénních vozů X 5 kvůli problémům s motorem. V dubnu svolala na 18 tisíc vozů předchozí řady 5.