"Naší celosvětovou strategií je zaměření na prémiové značky, které nabízejí emocionalitu, nekompromisní technická řešení a kvalitu zpracování," charakterizuje strategii člen představenstva BMW Group zodpovědný za prodej a marketing Michael Ganal.
V tomto duchu vznikají nové modely, které překonávají prodejní očekávání na západoevropských trzích, ale i na automobilových trzích střední a východní Evropy. "Naše strategie se ukazuje jako dobrá, za první tři měsíce letošního roku vyrobila celá skupina 118 tisíc vozů," říká Ganal.
BMW si jako prostředek k dalšímu růstu vybrala nové modely. Vedle pětkové řady je zaznamenává úspěchy i luxusní kupé 6. Jako novinky přicházejí další provedení těchto vozů - šestkový kabriolet a kombi řady 5. Na podzim přijde i do Česka nový model - řada 1.
Český trh je pro BMW důležitý
O českém trhu vedení automobilky tvrdí, že je jedním z nejdůležitějších na východ od německých hranic.
Celkem český automobilový trh během posledních deseti let vzrostl o 78 procent. V prémiovém segmentu, kde BMW působí, zaznamenali statistici mezi lety 1993 a 2003 dokonce růst o 333 procent.
Loni se v Česku prodalo zhruba 1100 vozů BMW a na 150 aut značky Mini. Prodejní výsledky jsou srovnatelné se sousedním Polskem, které však má zhruba čtyřikrát více obyvatel než Česká republika.
Česko má navíc pro automobilku BMW další význam. "Jen loni nám české firmy dodaly díly za šest set milionů eur," tvrdí Ganal. I proto chce BMW Group ještě posílit pozici na tuzemském trhu.
BMW je v České republice zastoupena dvanácti exkluzivními prodejci. Společnost AuTec Group, generální dovozce a zároveň jeden z prodejců vozů BMW a Mini, v těchto dnech dokončil přestavbu svého sídla a prodejny. Investice do stavby přesáhla devadesát milionů korun.