Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Boj o Českou televizi už stál poplatníky miliony korun

  18:37aktualizováno  18:37
Do milionů už jdou ztráty, které způsobilo středeční rozhodnutí generálního ředitele Jiřího Hodače přerušit vysílání obou programů veřejnoprávní televize. Sdělil to finanční ředitel České televize Ladislav Paluska. Bezprostřední ztráty televize dosáhly ve středu podle Palusky čtyř milionů korun, a pokud by televize nevysílala ani ve čtvrtek, bylo by to už 10 milionů. V budoucnu podle něj zvýší ztráty neplacení koncesionářských poplatků rozhořčenými diváky a odlivu firem, které svou reklamu umístí ke konkurenci.

"Já už nechci předjímat to, co by mohlo znamenat, kdyby ta krize pokračovala dále, protože to bychom už mohli mluvit o stovkách milionů korun," dodal Paluska.

Ředitelé jednotlivých úseků na tiskové konferenci potvrdili, že generální ředitel nikoho z nich o svém úmyslu přerušit vysílání neinformoval. Podle Palusky by měli Jiří Hodač a jím jmenovaná ředitelka zpravodajství Jana Bobošíková nést za vzniklé škody odpovědnost.

Paluska přiznal, že nemá informace o tom, kolik bude muset ČT zaplatit za Hodačovo vysílání z prostor televizí Nova a Prima.

"V důsledku této nestabilní situace hrozí přehodnocení plánovaných investic vynakládaných do médií na rok 2001 výrazně v neprospěch České televize," potvrdil jeho obavy prezident Asociace reklamních agentur Marek Šebesťák.

Neodvysíláním reklamy a následným nedosažením požadovaných mediálních parametrů kampaně vzniknou podle Šebesťáka zákazníkům těžko vyčíslitelné ztráty.

"Další škoda vzniká členům asociace, jejichž systém odměňování je založen na realizovaných zakázkách, zhruba 15 procent hodnoty neodvysílaných kampaní," vysvětlil.

Příjmy České televize z reklamy v loňském roce přesáhly 1 miliardu korun a na celkových výnosech televize se podílely zhruba 21 procenty.

V letošním roce se Česká televize podle předběžných čísel podílela na celkovém trhu televizní reklamy, který tvoří zhruba 5,7 miliardy korun, přibližně čtyřiadvaceti procenty.

Například Sazka musela nakoupit reklamní časy do konce letošního roku na televizi Nova, aby zajistila zveřejnění tažených čísel sázkových her Šťastných deset a Sportka.

"Sazka bude po České televizi samozřejmě požadovat náhradu škody, tedy zejména mimořádných finančních nákladů, souvisejících se zajištěním prezentace vylosovaných čísel jiným způsobem. V tuto chvíli se jedná řádově o několik milionů korun," uvedla mluvčí Sazky Stanislava Doubravová.

Ztrátu jen ze středečního neodvysílaného tažení Sportky odhadl finanční ředitel České televize Ladislav Paluska na 600 tisíc korun.

Nynější situace v České televizi poškozuje i pivovar Starobrno jako zadavatele reklamy. "Sledujeme vývoj a až se situace vyjasní, tak věřím, že se určitě dohodneme na adekvátní kompenzaci," řekl vedoucí oddělení marketingu pivovaru Jiří Imrýšek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.