Čína loni předstihla USA jako největší odbytiště elektrovozidel. Vyplývá to ze zprávy Mezinárodní energetické agentury (IEA). „Čína je globálním lídrem elektrifikace dopravy,“ tvrdí studie IEA. Upozorňuje také na fakt, že v Číně je už dvě stě milionů elektrokol a tři sta tisíc autobusů na baterie.
Podle studie se loni prodalo 750 tisíc různých typů elektromobilů, ve statistice jsou přitom čisté elektromobily i plug-in hybridy, tedy vozy, které si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru. Největší podíl na trhu mají elektroauta v Norsku, kde loni tvořily 29 procent všech prodejů.
Trh s elektroauty je podle studie na počátku masového rozšíření: do roku 2020 by počet elektromobilů mohl stoupnout až na dvacet milionů, o pět let později až na sedmdesát milionů. Současně s nárůstem počtu elektrovozidel přibývá po světě výrazně i možností veřejného nabíjení.
V celkových statistikách jsou elektromobily ale stále spíše statistickou chybou: loni se podle statistik mezinárodní organizace OICA vyrobilo 72 milionů aut, elektromobilů se prodalo 750 tisíc. Přesáhly tak jedno procento podílu trhu.
Zajímavý vývoj je i na českém trhu, zejména v kategorii hybridů. V dubnu a květnu jejich nové registrace přesáhly počty nových registrovaných aut na stlačený zemní plyn. Za rok jejich prodeje stouply více než dvojnásobně.
České statistiky nerozlišují, zda se jedná o hybrid bez možnosti dobíjení ze zásuvky nebo plug-in hybrid.
Nahlédněte do továrny, kde se vyrábí elektromobily Tesla:
11. prosince 2015 |