Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bosch rozdává studentům stavebnici auta, chce je přilákat k technice

  17:21aktualizováno  17:21
Nedostatek lidí s technickým vzděláním vede firmy k čím dál větší kreativitě v náborových kampaních. Jedna z největších společností v Česku začala lákat mladé lidi i tím, že si můžou sestavit vlastní auto.

Společně s Krajem Vysočina loni Bosch rozdal technickým středním školám v Jihlavě stavebnici české automobilky Kaipan (ilustrační foto). | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Společnost Bosch loni v Česku rozšířila počet zaměstnanců o dalších 400, zaměstnává nyní zhruba 8 000 lidí. Jednalo se především o nové pozice pro závody Jihlavě a Českých Budějovicích. Další volná místa především pro techniky firma stále nabízí: například výzkumné a vývojové centrum v Českých Budějovicích nabízí na čtyři desítky volných pozic pro inženýry a techniky.

Máme stovky míst, ale nemůžeme v Česku sehnat lidi, říká šéf Bosch

Firma hledá nové lidi všemožně, od klasických inzerátů přes billboardy až po různé speciální náborové akce. Čím dál víc se snaží podchytit a přivést k technice mladé lidi. Společně s Krajem Vysočina loni například Bosch rozdal technickým středním školám v Jihlavě stavebnici české automobilky Kaipan, která obsahuje skutečné vozidlo rozložené na díly (více čtěte zde).

„Studenti sestavují automobil, který je pak schopen reálného provozu a učí se chápat technologie přímo vlastní činností,“ říká generální reprezentant firmy Klaus Peter Fouquet. Základním školám firma věnovala stavebnice Merkur a Roto.

Podle Fouqueta je situace s nedostatkem techniků v Česku extrémní. „Otevírali jsme nová výzkumná centra či továrny v Maďarsku, Rumunsku nebo Srbsku a takové problémy jsme neměli,“ říká Fouquet, která označuje český pracovní trh za „vysušený“.

Bosch měl v Česku loni rekordní rok, tržby v Česku stouply o více než 13 procent na 48 miliard korun. Český byznys Bosche táhne především automobilový průmysl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letenkový vyhledavač Kiwi slaví pět let na trhu. Majitel a ředitel Oliver...
Český vyhledávač Kiwi.com se dohodl s Amadeem, letenky mohou zlevnit

Brněnská společnost Kiwi.com podnikatele Olivera Dlouhého, která se zabývá vyhledáváním letenek, uzavřela partnerství se španělským vyhledávačem Amadeus....  celý článek

Proslulý malajsijský obuvník Jimmy Choo nemohl ve výběru chybět. Třpytivé...
Michael Kors vyrazil na nákupy. Převezme značku Jimmy Choo

Americký výrobce módních doplňků Michael Kors převezme za 896 milionů liber (26,1 miliardy Kč) britského výrobce luxusní obuvi a doplňků Jimmy Choo. Firmy to v...  celý článek

Elektronická stravenka - bezkontaktní karta, kterou je možné platit ve...
Stravenkový trh se rozrůstá. Digitální poukazy nabídne i Arca Capital

Investiční skupina Arca Capital vstoupila na trh zaměstnaneckých benefitů. Na trh uvedla Gusto Kartu, která funguje jako elektronická stravenka. Arca, která o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.