Společně s Krajem Vysočina loni Bosch rozdal technickým středním školám v Jihlavě stavebnici české automobilky Kaipan (ilustrační foto).

Společně s Krajem Vysočina loni Bosch rozdal technickým středním školám v Jihlavě stavebnici české automobilky Kaipan (ilustrační foto). | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Bosch rozdává studentům stavebnici auta, chce je přilákat k technice

  • 15
Nedostatek lidí s technickým vzděláním vede firmy k čím dál větší kreativitě v náborových kampaních. Jedna z největších společností v Česku začala lákat mladé lidi i tím, že si můžou sestavit vlastní auto.

Společnost Bosch loni v Česku rozšířila počet zaměstnanců o dalších 400, zaměstnává nyní zhruba 8 000 lidí. Jednalo se především o nové pozice pro závody Jihlavě a Českých Budějovicích. Další volná místa především pro techniky firma stále nabízí: například výzkumné a vývojové centrum v Českých Budějovicích nabízí na čtyři desítky volných pozic pro inženýry a techniky.

Máme stovky míst, ale nemůžeme v Česku sehnat lidi, říká šéf Bosch

Firma hledá nové lidi všemožně, od klasických inzerátů přes billboardy až po různé speciální náborové akce. Čím dál víc se snaží podchytit a přivést k technice mladé lidi. Společně s Krajem Vysočina loni například Bosch rozdal technickým středním školám v Jihlavě stavebnici české automobilky Kaipan, která obsahuje skutečné vozidlo rozložené na díly (více čtěte zde).

„Studenti sestavují automobil, který je pak schopen reálného provozu a učí se chápat technologie přímo vlastní činností,“ říká generální reprezentant firmy Klaus Peter Fouquet. Základním školám firma věnovala stavebnice Merkur a Roto.

Podle Fouqueta je situace s nedostatkem techniků v Česku extrémní. „Otevírali jsme nová výzkumná centra či továrny v Maďarsku, Rumunsku nebo Srbsku a takové problémy jsme neměli,“ říká Fouquet, která označuje český pracovní trh za „vysušený“.

Bosch měl v Česku loni rekordní rok, tržby v Česku stouply o více než 13 procent na 48 miliard korun. Český byznys Bosche táhne především automobilový průmysl.