Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Boty z kůže podraží, míní obuvník Lars Meindl

aktualizováno 
Lars Meindl má v bavorské obuvnické firmě Meindl na starosti marketing.
Lars Meindl má v bavorské obuvnické firmě Meindl na starosti marketing. Rodinný podnik přitom vede již od války jeho otec a o výrobní záležitosti se stará bratr. V Česku jsou na špici, neboť jejich značka se mezi pohorkami prodává nejvíc. I v Německu si vede dobře, patří mezi symboly kvality jako Miele, Zeiss a VW.

Pohorky jsou stále dražší. Proč?

Kůže je málo a její cena stále stoupá. Za poslední dva roky vzrostla o třetinu a v konečné ceně kožené obuvi v obchodech se to projevilo dvacetiprocentním zdražením. A bude hůř, protože Evropané v souvislosti s nemocí šílených krav jedí stále méně hovězího a kvůli tomu je poráženo každý rok méně a méně skotu.

Které boty na turistiku se v Evropě nejvíce kupují?

Nejprodávanější jsou pevné modely pro chůzi na pomezí soft a hard trekkingu. Dá se v nich absolvovat jednodenní výlet s ledvinkou na svačinu a peněženku, ale také týdenní túra s batohem.

Jak byste si v obchodě vybíral ty správné?

Jako každý jiný. Najdu si v katalogu typy pro aktivitu, kterou provozuji, natáhnu trekkingové ponožky, v obchodě vyzkouším několik modelů a během pár minut poznám, které budou dobré.

Nepozná se to až na prvním výletě?

Ne, moderní boty buď ihned sedí na noze, nebo vůbec. Dá se v nich okamžitě vyrazit do hor. A pokud někde tlačí, jsou špatně vybrané.

A co podrážky? Vychvalované a drahé Vibramy jsou podle našich testů na úrovni jako ostatní.

Právě hledáme dodavatele i mezi jinými firmami. Rozdíly kvality mezi značkovými a neznačkovými podrážkami neexistují a ceny se přitom liší až o tisíc korun.

Může zákazník rozpoznat dobrou kůži na botách od špatné? Má vůbec šanci odhadnout, která bota mu déle vydrží?

Laik není schopen poznat nic. Musí se spolehnout na kvalitu, kterou mu zaručuje značkové zboží. Při koupi neznámého obuvnického zboží jde spíše o loterii.

Jak si tedy vybrat správnou značku trekkingových bot?

Vždycky se ptejte, co bude, až skončí záruka. Dobrá firma i poté vyměňuje podrážky, přešívá švy a dokáže vyměnit některé poškozené části bot.

A má to vůbec smysl?

Výměna podrážky přijde zákazníka na necelých patnáct set korun. Větší oprava může být skoro stejně drahá jako nové boty. Pokud do bot teče, už se to nedá vylepšit. Přesto takové opravy děláme, protože někteří zákazníci si k botám za léta, kdy je nosili, vypěstovali nostalgický vztah a nechtějí je měnit. Prostě je mají rádi...

Jak dlouho obvykle vydrží boty s gore-texovou vložkou a celokožené pohorky?

Pokud budete chtít, zničíte jakékoliv boty, i ty nejkvalitnější, za týden. Máme ovšem zákazníky, kteří jedny naše boty nosí třeba deset let.


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pečený candát se zelím a bramborem je oblíbený hlavně v Alsasku, u nás ho...
Test restaurací u památek: Kuchyně nemyslí na děti, Krumlov je předražený

MF DNES otestovala restaurace u dvanácti nejnavštěvovanějších památek Česka. Polovina jich dopadla velmi dobře, ale našli jsme i doslova nechutná jídla. Kromě...  celý článek

Ilustrační snímek
Test „havajských“ pizz: obrovské rozdíly v množství šunky a ananasu

Nejbohatší mražená pizza má dvakrát více šunky než ta nejchudší. A jedna čerstvě připravená chutnala hůř než vítěz mezi pizzami z mrazáků. I to ukázal test...  celý článek

Vejce
Německo, Belgie a Nizozemsko stahují miliony toxických vajec z trhu

Miliony nizozemských vajec kontaminovaných insekticidem s vysoce toxickou účinnou látkou fipronil začaly tento týden stahovat z trhu Německo, Belgie a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.