Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Brana Juříček opět nakupuje, tentokrát se už okrást nenechá

  6:00aktualizováno  6:00
Tuzemský průmyslník Pavel Juříček rozšiřuje své impérium Brano Group o další díly pro nová auta. Do svého portfolia zařadil společnost Prof Svar, která je největším tuzemským výrobcem tažných zařízení pro osobní vozy.

Podnikatel roku 2006 - Pavel Juříček, Brano Group | foto: Josef VostárekMAFRA

"Je to investice na posílení celé naší skupiny. Mají výrobky, které vhodně zapadají do našeho portfolia," řekl Juříček. Firmu kupuje od jednatele a jediného majitele Václava Zajíce. Mnichovohradišťský byznysmen v minulosti vedl například Liaz nebo výrobce brusiva Carborundun Electrite, Prof Svar vlastní od roku 2004. "Našel si mě v podstatě on sám, oslovil mě s nabídkou. Ve firmě dál zůstává ve vedení," uvedl Juříček. Cenu za transakci neuvedl.

Podle posledních dostupných výsledků za rok 2012 měl Prof Svar tržby ve výši 195 milionů, před zdaněním firma vydělala 5,3 milionu. Podnik dodává tažná zařízení hlavně do koncernu Volkswagen: polovina produkce jde do Škody Auto, zbytek například do Porsche nebo Volkswagenu. Nedávno firma získala také zakázku pro Nissan. Výroba zaměstnává zhruba 85 lidí. Loni firma vyprodukovala zhruba 100 tisíc tažných zařízení.

Podle statistik je tažné zařízení na zhruba každém desátém voze. "Není to typ dílu, u kterého bychom čekali podobný skok v prodejích jako třeba v minulosti u klimatizace. Chceme ale využít kontaktů do jiných automobilek, které s Branem máme," dodal Juříček.

Juříček by rád s firmou expandoval, chystá například spolupráci konstruktérů z Brana a Prof Svaru. "Do čtyř let chceme být evropskou dvojkou v oboru tažných zařízení," dodal Juříček, který současně působí jako viceprezident Svazu průmyslu.

Tentokrát se audit ani kontrola nepodcenila

Brano Group je největší tuzemskou firmou v automobilovém průmyslu, která zůstala v českých rukou, Juříček je jejím jediným majitelem. V minulosti se Juříček vydal také mimo automobilový průmysl, investice ale skončila špatně. Nákup výrobce elektrických kotlů Mora-Top vedl nakonec ke konkurzu celé firmy. Juříček tvrdí, že byl okraden původními majiteli a konkurzní mafií (více o problémech čtěte zde).

I proto teď provedl podle svých slov důkladnější audit a kontrolu firmy předtím, než ji koupil. Případ Mora-Top nakonec přiměl politiky, aby se začali fungováním insolvenčních řízení v Česku zabývat, ale dosud nepřišli s konkrétními změnami.

Brano proniklo mimo automobilový průmysl znovu až letos: ve svém výrobním závodě v Rakovníku začne společně s firmou Linet vyrábět nemocniční postele. "Výroba by měla začít v lednu, budeme vzájemně kooperovat," prohlásil Juříček, jenž se s majitelem Linetu Zbyňkem Frolíkem dobře zná ze Svazu průmyslu.

Brano se však zaměřuje hlavně na kovové díly pro automobily, například zvedáky nebo pedály. Skupina loni utržila 4,2 miliardy korun, zisk dosáhl 184 milionů. Tři čtvrtiny produkce firma vyváží, továrny má také v Rusku nebo v Číně.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.