Polovina příspěvku je od vlády, druhá od prodejců a výrobců aut.
Program měl původně platit do března 2010 nebo dokud se nevyčerpá všech 300 milionů liber, které vláda na šrotovné vyčlenila. Vzhledem k vysokému zájmu však odborníci i analytici očekávají, že by mohly být tyto vyčleněné peníze vyčerpány ještě před koncem roku.
"Dnes prodlužuji oblíbený program šrotovného o další peníze na dodatečných sto tisíc osobních aut a dodávek," řekl Mandelson na výroční konferenci vládnoucí Labouristické strany.
Britský svaz výrobců a prodejců motorových vozidel SMMT minulý týden uvedl, že výroba osobních aut v zemi klesla v srpnu o téměř třetinu. Produkce komerčních vozů se propadla o téměř polovinu.
Objevily se však známky toho, že šrotovné podporuje domácí poptávku. Z celkového počtu vyrobených aut jich bylo 33,8 procenta určeno pro domácí trh, což byl nejvyšší podíl za 56 měsíců.
Automobilový průmysl v Británii se podílí na vývozu asi deseti procenty. V šedesátimilionové zemi auta přímo vyrábí na 850 tisíc lidí a na jejich produkci závisejí stovky dodavatelských společností.