Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Britové se hněvají, z médií musela zmizet už druhá „zrzavá“ reklama

  1:07aktualizováno  1:07
Zatímco reklamy s ­nešikovnými blondýnkami v Česku nikomu zřejmě nevadí a vyhrávají reklamní ceny, v Británii jsou na barvu vlasů citliví. Reklamy se zrzavými lidmi tam jsou zakazované jako neetické. Jen několik dní poté, co se za nelichotivou reklamu musel rusovlasým Britům omlouvat řetězec Tesco, čelí za stejnou věc kritice i televizní stanice Living TV.

Kritiku za nelichotivou reklamu před pár dny sklidil řetězec Tesco. Britům se musel omluvit.

"Jak poznáš zrzka ve tmě? Vzhled nebo charakter – kdo vyhraje?" píše se v inzerátu na seznamovací show stanice Living TV z rodiny Virgin Media.

Právě tato kampaň je posledním případem, který zrzavým Britům řádně hnul se žlučí. A tamní regulační orgán sledující etickou nezávadnost reklamních kampaní, Advertising Standards Authority (ASA), dal ryšavým Britům za pravdu.

"Myslíme si, že slogan nebude vnímám v nadsázce, naopak si myslíme, že by mohl vést k újmě na lidech s rezavými vlasy," stojí ve zprávě ASA. Podle reklamní rady kampaň naznačuje, že zrzaví lidé jsou méně atraktivní, proto reklamu zakázala.

Zrzci z Teska zmizeli

Rozhodnutí přišlo jen několik dní poté, co se za podobný prohřešek musel rusovlasým Britům omlouvat řetězec Tesco. Ten se v předvánoční kampani pro změnu "opřel" do ryšavých dětí. "Santa má rád všechny děti, dokonce i ty rudovlasé," stojí uvnitř papírového přání, kde na obrázku sedí "zrzek" na koleně Santy Clause. - více čtěte zde

"Je to jasná diskriminace. Já i­mojí přátelé to považujeme za nechutné. Nic vtipného na tom nevidím," stěžovala si v britském tisku zrzka Davinia Phillips, matka tří rudovlasých dětí. Tesco se proto raději omluvilo a vánoční karty během několika dní stáhlo.

"Myslím, že v Česku bychom tak citliví a příkří v zákazu nebyli. Když nyní vidím složení rady a její názory, myslím si spíš, že by převládl cit pro nadsázku a humor," říká k ­tomu Vladislav Šťastný, výkonný ředitel Rady pro reklamu. Podle něj si u nás ani blondýnky, které jsou častým terčem reklam, nikdy u Rady nestěžovaly. "Jde ale o kulturu každého národa. Zřejmě jsou v Británii k tomu citlivější," dodává Šťastný.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Olovnaté sklo tlusté 25 centimetrů. Dokáže odstínit záření (14. května 2014).
Už to jádro musíme postavit, říkají Poláci. Řeší při tom peníze i horníky

Poláci se možná dočkají své první jaderné elektrárny. Hledají totiž náhradu za uhlí, z něhož se dnes v zemi vyrábějí čtyři pětiny elektřiny. Zároveň se ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Módní značky jdou do boje o chytré hodinky, Švýcaři zůstávají u klasiky

Obyčejné náramkové hodinky by v budoucnu mohly dopadnout jako tlačítkové telefony po nástupu smartphonů. Takový příměr se alespoň nabízí při pohledu na vývoj...  celý článek

Základní nástrahou jsou červi
Je libo burger z červího masa? Ve švýcarském Coopu vám ho naservírují

Neobvyklé speciality si budou moci od příštího týdne koupit zákazníci švýcarského maloobchodního řetězce Coop. V několika pobočkách budou totiž ve formě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.