Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladý Brit vydělává na krátkých video skečích 70 tisíc za vteřinu

  19:00aktualizováno  19:00
Mladý Brit Ben Phillips se za rok stal z prodavače bot hvězdou video platformy Vine, kterou provozuje sociální síť Twitter. Firmy jsou mu ochotny platit i desítky tisíc korun za to, že jejich značku zmíní ve svých krátkých video skečích. K tomu, aby Phillips vydělal statisíce, mu stačí dvě věci - smartphone a nápad.

Jedenadvacetiletý Brit Ben Phillips do loňského července pracoval v matčině obchodu s obuví. Volné chvíle v zaměstnání si krátil tím, že na sociální síť Vine nahrával krátká videa ze svého života. Stačil rok a z prodavače bot je hvězda britského internetu, která si za vteřinu vydělá i dva tisíce liber (asi 70 tisíc korun). Firmy mu platí za to, že ve svém klipu zmíní jejich značku.

Phillips se proslavil svými šestivteřinovými komediálními skeči. Marketéři, kteří mu za ně teď platí, doufají, že si jejich produkty díky zmínce v klipu koupí 1,3 milionu lidí, kteří mladíkova videa sledují.

Vine je mobilní aplikace, která umožňuje natáčet čtvercová šestisekundová videa a publikovat je na Twitteru, Facebooku nebo pouze v síti Vine. Vtip je v jednoduchosti používání a v tom, co všechno lze do tak krátké doby vtěsnat.

„Dělám reklamu jen tomu, co bych si sám koupil“

Když Ben Phillips s klipy začínal, vůbec netušil, že by se to mohlo změnit v lukrativní podnikání. „Neměl jsem ponětí, v co by se Vine mohl změnit, nikdo v Británii na něm nebyl,“ citoval ho britský The Telegraph.

Hrdinou svých prvních klipů byl on sám a Harley, tříletý syn jeho tehdejší přítelkyně. „Dva měsíce poté, co jsme s Harleym začali videa natáčet, nás sledovalo už milion lidí,“ řekl britskému webu. V tu chvíli mu začali klepat na dveře prodejci reklamy automobilek, oděvních značek, mobilních operátorů a výrobci jídla a nápojů. Chtěli, aby je ve svém videu zmínil.

Vybral si ale svou cestu. „Dělám reklamu jen tomu, co bych si sám koupil. A funguje to, protože nemám status celebrity, jsem normální člověk,“ myslí si. V natáčení chce pokračovat, ale prý ne proto, aby vydělával. Tvrdí, že chce rozesmát lidi, kteří si klip pustí.

Firmy za každé video platí od 6 do 12 tisíc liber (210 až 420 tisíc korun). Taxa dva tisíce liber za vteřinu je dost i na velké společnosti, ale Ben Phillips míní, že za to nabízí dobrou protihodnotu. „Dokážu firmě garantovat, že si klip během 24 hodin přehraje jeden až sedm milionů lidí. Který časopis tohle umí? Nabízím fenomenální marketing,“ vysvětlil Telegraphu.

Na tomto trhu může uspět téměř kdokoli

Ben Phillips není jediný, kdo si natáčením krátkých spotů slušně vydělává. Devětadvacetiletého stavaře Daze Blacka sleduje na síti Vine skoro dva miliony uživatelů. I on dělá reklamu jen věcem, které by si sám koupil. „Nabídky mi chodí ze všech stran. Kdybych ale ‚prodával‘ nějaký podfuk, vrátilo by se mi to,“ vysvětluje. 

„Nezáleží na platformě, kdokoli, koho sleduje i pár tisíc lidí, má pro firmu hodnotu,“ řekl britskému webu Rob Fishman, zakladatel společnosti Niche, která se specializuje na sociální sítě. Na tomto trhu tedy může uspět téměř kdokoli. Stejně rychle, jak se objevil, ale může také zmizet, když se „okouká“. S klesající popularitou odplouvají i peníze inzerentů. 

Autor:


Témata: Twitter




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.