Dalších pět tisíc zaměstnanců přijde o práci u britských dodavatelů PSA.
Podle odborů je bude kampaň stát asi milion liber (přes 40 milionů korun) a jejím cílem je přimět vedení PSA, aby se rozhodnutí k přesunu výroby na Slovensko změnilo.
Odbory k tomu navrhly i celou sérii kompromisních opatření, včetně omezení výroby. Uvádějí, že tyto kompromisy by neohrozily zisky firmy. PSA jejich návrhy odmítla.
"Kampaň žádá Brity, aby při případném nákupu nového vozu potrestali společnost, která dává stále vyšší zisky nad loajální britské zaměstnance," řekl k tomu představitel odborů Andrew Dodgshon.
Zatímco novinové inzeráty vyšly v denících The Guardian a Daily Mirror, venkovní plakáty budou umístěny poblíž sídel prodejců francouzských značek.
Kolem přesunu výroby na Slovensko byly spory i v Bruselu, protože zejménabritští europoslanci se domnívali, že Slovensko nabídlo PSA vysokou státní pomoc, která přesahovala povolenou mez, nebo byla dokonce čerpána z fondů EU, na něž jako čistý dárce přispívá mimo jiné Británie. Evropská komise v dubnu prohlásila, že nic z toho není pravda.