Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

McDonald’s testuje prémiové burgery a obsluhu. Najal michelinské kuchaře

  10:50aktualizováno  10:50
Největší světová síť fast-foodů McDonald’s pokračuje v experimentech, které mají zastavit propad tržeb a posílit firmu v boji s konkurencí. V některých zemích testuje nový koncept s obsluhou a přidává do nabídky prémiové burgery, k jejichž přípravě si najala kuchaře z gurmánských restaurací s michelinskou hvězdou.

McDonald’s. Ilustrační snímek. | foto: Reuters

Velká Británie je jednou ze světových laboratoří různých gastronomických experimentů největšího světového řetězce s rychlým občerstvením. Na vybraných pobočkách se testují novinky, které mají ve světě pomoci v boji s rozpínající se konkurencí jako jsou sítě Five Guys, Shake Shack, Burger King, KFC nebo mexický Chipotle.

Nejnovějším želízkem McDonald’s v konkurenčním ohni jsou prémiové burgery pojmenované Signature Collection. Za vznikem hamburgerů s nejtlustším plátkem masa v ceně 4,69 liber (178 korun), podávaných v housce podobné briošce, stojí kuchaři několika restaurací oceněných michelinskou hvězdou. Pokud uspějí, mohou se rozšířit do celého světa, uvedl britský list The Guardian.

Fotogalerie

Nové burgery čekají zatěžkávací chuťové zkoušky u zákazníků na 28 pobočkách v Londýně a Manchesteru, v příštím roce už by se měly nabízet ve čtyřech stovkách restaurací.

Duncan Cruttenden z oddělení přípravy jídla řekl, že burgery vznikaly podle požadavku zákazníků a za dohledu „rady kuchařů“, v níž jsou i dva kuchaři z restaurací, které získaly prestižní cenu. „Využili jsme připomínek zákazníků. Od nich jsme slyšeli, že chtějí tlustší plátky masa a vysoce kvalitní a čerstvé suroviny,“ uvedl Cruttenden.

Na scénu vstupují číšníci

Větší revoluci však může přinést jiná testovaná novinka. McDonald’s začal ve vybraných evropských a australských restauracích nabízet prodej s obsluhou. Vůbec poprvé v historii tak vykročil k této zásadní změně servisu. Na obsluhu si zvykají zákazníci v britském městě Mottram in Longdendale, prodej se však chystá rozšířit do dalších jedenácti poboček ve Velké Británii. Pro ty, kteří rádi stojí ve frontě, zůstává i tato možnost.

Jídlo si ve vybraných restauracích lze vybrat pomocí digitálních kiosků nebo u obsluhy vybavené tablety. Služba cílí zejména na mladé rodiny a zákazníky, kterým tradiční způsob fastfoodové obsluhy nevyhovuje, a prochází zatím testem také ve Francii, Německu, Švýcarsku a Austrálii. Obsluha nemá zákazníkům přinést žádné zdražení, slibuje firma.

Zásadní změny do svého fungování McDonald’s přináší v době, kdy se mu na některých trzích příliš nedaří. V Británii sice stále vykazuje růst, nicméně nedaří se mu v domovských Spojených Státech. Jen v loňském roce klesl největšímu světovému fast-foodu zisk o 14 procent, což je jeden z nejhorších výsledků v jeho historii.

Tablety na hraní

McDonald’s tváří v tvář tvrdé konkurenci začal se změnou své strategie už dříve. Propad tržeb má zastavit řada opatření: například servírování snídaňového menu po celý den, příprava hamburgerů „na míru“, mobilní aplikace na stížnosti v Japonsku... Řetězec také slíbil, že přestane pokrmy připravovat z kuřat, která obsahují stopy antibiotik.

Jídlo si ve vybraných restauracích lze vybrat pomocí digitálních kiosků.

Jídlo si ve vybraných restauracích lze vybrat pomocí digitálních kiosků.

Nový britský šéf Paul Pomroy dohlíží na program rekonstrukce restaurací v hodnotě 350 milionů liber. V rámci něho by měly být také k dispozici tablety iPad od Applu a Samsung Galaxy, aby si měly děti s čím hrát.

Přestavba, která zahrnuje i nové digitální kiosky pro objednávky, má být u 250 restaurací hotova do konce roku, uvedl Guradian. McDonald’s otevřel v Británii v roce 1974, v současnosti zde má více než 1 250 restaurací.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.