Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Budvar přebalil svá piva. Čeká, že mu nové obaly přivedou mladé pivaře

  14:36aktualizováno  15:53
Budějovický Budvar změnil obaly svých piv. Lahve s novými etiketami začne dodávat na český i zahraniční trh v následujících dnech. Pivovar si od nového vzhledu slibuje nižší náklady na výrobu a vyšší výkon stáčíren. Modernizovaný název mu má také přivést mladé zákazníky.

Budějovický Budvar provedl redesign obalů | foto: Budějovický Budvar

Společnost o tom informovala v tiskové zprávě s tím, že nové obaly mají zajistit lepší identifikaci, snížit počet variant etiket a tím uspořit náklady na jejich výrobu, zvýšit výkon stáčíren lahví (zkrátí se prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích).

"Je to celkové osvěžení designu, který je navržen tak, aby mu dobře rozuměli jak domácí spotřebitelé, tak i zákazníci v zahraničí. Jedním z faktorů, který hrál při modernizaci obalů roli, je i oslovení mladší generace," řekl iDNES.cz Petr Samec, mluvčí Budějovického Budvaru.

Mezinárodní srozumitelnost obalů a přilákání mladších spotřebitelů mají pivovaru zajistit nápisy v angličtině, které například dnes označený světlý ležák přejmenovávají na B:Original a tmavý ležák na B:Dark.

Změnit tradiční výrobek chce důkladnou přípravu, říká expert

Podle Václava Doležala, odborníka na obaly z České obalové asociace Syba, musel mít Budvar ke změně obalu pádné důvody. U výrobků, kde tradice hraje silnou roli, je podle něj nutné každou změnu důkladně zvážit, pokud možno s nimi šetřit a pro velkou změnu mít velký důvod.

"Provedená změna není bezhlavá a přes to, že základní atributy zůstaly, považuji ji za celkem graficky výraznou. Etiketa se mi zdá opravdu čistší, jednodušší a tvarově nápaditější," říká Doležal.

Fotogalerie

Podle něj ke změnám obalů přistupují i další výrobci alkoholických nápojů, kteří se častěji přiklánějí k přebalům hrdla lahve včetně uzávěru.

Staré etikety sloužily 10 let

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. "Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu," zdůvodnil Samec to, proč pivovar začal pracovat na modernizaci značky.

Příprava redesignu začala podle něj už v roce 2010. Od té doby státní podnik vytvořil více než 200 nových obalových položek pro český trh i pro export. Kromě etiket na lahvích se změnily i plechovky a také všechny typy kartonových obalů.

Budějovický Budvar loni uvařil 1,424 milionu hektolitrů piva. To je nejvíc v jeho 118leté historii a je to o 6,2 procenta více než před rokem. Rekordních výsledků dosáhl i export. Do 65 zemí putovalo 763 tisíc hektolitrů piva, o 106 tisíc meziročně více.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.