Budějovický Budvar provedl redesign obalů

Budějovický Budvar provedl redesign obalů | foto: Budějovický Budvar

Budvar přebalil svá piva. Čeká, že mu nové obaly přivedou mladé pivaře

  • 80
Budějovický Budvar změnil obaly svých piv. Lahve s novými etiketami začne dodávat na český i zahraniční trh v následujících dnech. Pivovar si od nového vzhledu slibuje nižší náklady na výrobu a vyšší výkon stáčíren. Modernizovaný název mu má také přivést mladé zákazníky.

Společnost o tom informovala v tiskové zprávě s tím, že nové obaly mají zajistit lepší identifikaci, snížit počet variant etiket a tím uspořit náklady na jejich výrobu, zvýšit výkon stáčíren lahví (zkrátí se prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích).

"Je to celkové osvěžení designu, který je navržen tak, aby mu dobře rozuměli jak domácí spotřebitelé, tak i zákazníci v zahraničí. Jedním z faktorů, který hrál při modernizaci obalů roli, je i oslovení mladší generace," řekl iDNES.cz Petr Samec, mluvčí Budějovického Budvaru.

Mezinárodní srozumitelnost obalů a přilákání mladších spotřebitelů mají pivovaru zajistit nápisy v angličtině, které například dnes označený světlý ležák přejmenovávají na B:Original a tmavý ležák na B:Dark.

Změnit tradiční výrobek chce důkladnou přípravu, říká expert

Podle Václava Doležala, odborníka na obaly z České obalové asociace Syba, musel mít Budvar ke změně obalu pádné důvody. U výrobků, kde tradice hraje silnou roli, je podle něj nutné každou změnu důkladně zvážit, pokud možno s nimi šetřit a pro velkou změnu mít velký důvod.

"Provedená změna není bezhlavá a přes to, že základní atributy zůstaly, považuji ji za celkem graficky výraznou. Etiketa se mi zdá opravdu čistší, jednodušší a tvarově nápaditější," říká Doležal.

Podle něj ke změnám obalů přistupují i další výrobci alkoholických nápojů, kteří se častěji přiklánějí k přebalům hrdla lahve včetně uzávěru.

Staré etikety sloužily 10 let

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. "Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu," zdůvodnil Samec to, proč pivovar začal pracovat na modernizaci značky.

Příprava redesignu začala podle něj už v roce 2010. Od té doby státní podnik vytvořil více než 200 nových obalových položek pro český trh i pro export. Kromě etiket na lahvích se změnily i plechovky a také všechny typy kartonových obalů.

Budějovický Budvar loni uvařil 1,424 milionu hektolitrů piva. To je nejvíc v jeho 118leté historii a je to o 6,2 procenta více než před rokem. Rekordních výsledků dosáhl i export. Do 65 zemí putovalo 763 tisíc hektolitrů piva, o 106 tisíc meziročně více.