Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Budoucnost je v mobilním internetu

  15:45aktualizováno  15:45
Přežití telekomunikačních společností v bezdrátové budoucnosti je zajištěno pouze v případě jejich přechodu na princip business-to-business (B2B) "m-commerce". Předseda poradenské firmy KPMG Global Communications Roger Amos varoval telekomunikační společnosti, aby se nenechaly unést vlastním nadšením z nové technologie. „V současné době telekomunikační společnosti tvrdě bojují o nové UMTS licence. Ve Velké Británii se veřejné soutěže o nové sítě vyznačovaly neobyčejně silnou konkurencí a nebývalými cenami. Operátoři vědí, že bez m-commerce nepřežijí. To by ale nemělo být důvodem k zaměření převažující části zájmu jen na získání této nové technologie."

„Budoucnost patří m-commerce, a proto největší podíl z výnosů budou mít poskytovatelé internetových služeb a informačních servisů. Přežít a prosperovat ve světě m-commerce znamená poskytovat výhradně ty informace a služby, které zákazníci požadují," tvrdí Amos.

Telekomunikační společnosti jsou v současnosti nadšeny možnostmi poskytování informací o počasí, aktuálního stavu na burze cenných papírů či prováděním bankovních transakcích prostřednictvím mobilního telefonu.

Není pochyb, že první vlna zákazníků, využívajících možností mobilního internetu, bude mít zájem především o služby tohoto typu. Skutečnou hnací silou a pravým důvodem vzniku m-commerce jsou B2B aplikace.

Podniky budou m-commerce využívat ke snižování nákladů na infrastrukturu, k poskytování personalizovaných služeb a k efektivnějšímu řízení vlastních lidských zdrojů.

Zaměstnanci budou pracovat doma či v terénu, vybaveni přenosnými zařízeními, integrujícími vlastnosti mobilních telefonů a notebooků.

Budou tak schopni osobně poskytovat klientům individuální služby nejvyšší kvality, přičemž budou mít k dispozici veškeré zázemí a zdroje informací své společnosti.

Mohou tak poskytovat jednotné, vysoce kvalitní a aktuální informace z centrální databáze, zjišťovat ceny, objednávat materiál a rezervovat služby.

Je zajištěna schopnost poskytnutí jakékoli služby, kdykoli a kdekoli a jsou splněny veškeré požadavky, obsažené v pojmu „služba zákazníkům“, včetně snížení celkových nákladů vzhledem k omezeným výdajům na infrastrukturu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tankování (ilustrační foto)
Benzin a nafta mírně zlevnily, natural stojí přes 30 korun ve třech krajích

Ceny pohonných hmot mírně zlevnily. Benzin Natural 95 za uplynulý týden zlevnil v průměru o haléř na 29,65 koruny za litr a nafta o dva haléře na 28,54 koruny...  celý článek

Skupina 19 senátorů podává ústavní stížnost, v níž se domáhají zrušení části...
Devatenáct senátorů zkouší ústavní stížností zrušit část daňového řádu

Skupina devatenácti senátorů se obrací na Ústavní soud v souvislosti se zákonem o kontrolním hlášení DPH. Domáhá se zrušení části daňového řádu. Jedná se podle...  celý článek

Učitelka, ilustrační foto
Učitelé by si mohli přilepšit o 15 procent, přidání podpoří Sobotka

Premiér Bohuslav Sobotka podpoří na jednání vlády s odbory o růstu platů záměr, aby se tarify ve veřejném sektoru zvedly od listopadu o 15 procent učitelům a o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.