Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Budoucnost mnoha internetových firem není růžová

  14:01aktualizováno  14:01
Mnoho evropských internetových firem čeká zřejmě "jepičí život". Alespoň to tvrdí společnost PricewaterhauseCoopers (PwC), která provedla průzkum mezi více než čtyřmi sty evropskými tradičními "kamennými" i internetovými firmami. Podle ní v dnešní době e-businessového boomu značné množství podnikatelů usiluje o rychlé zajištění krátkodobých hotovostních zisků místo toho, aby budovalo dlouhodobě udržitelný podnik.

Chtějí-li internetové firmy veřejně obchodovat své akcie, musí se více snažit vyhovět požadavkům burzovních trhů.

Na druhou stranu tradiční „kamenné" podniky se snaží využít výhod své pozice, která jim dává nejlepší podmínky pro dosažení dlouhodobého úspěchu v elektronickém obchodu.

Dnešní začínající internetové společnosti si často nemohou dovolit být delší dobu neziskové – většina tradičních společností i podniků typu dot.com je přesvědčena, že mají prostor dvou až tří let.

Během nich musí dosáhnout zisku a prokázat, že mají akceptovatelnou bonitu - poměr ceny akcie k zisku společnosti. Když se jim to nepodaří, pravděpodobně zaniknou.

Společnosti typu dot.com však musí čelit ještě vážnějšímu problému – neuvědomují si totiž důležitost uspokojování poptávky zákazníků a zaměřují se více na řízení a budování strategických partnerství a méně na plnění závazků a design webových prezentací.

Zavedené tradiční společnosti mají nejlepší předpoklady uspět v závodě o získání dominantního postavení v e-businessu, díky svému silnému postavení na trhu, potřebným podnikatelským zkušenostem a finančnímu zázemí.

To často převáží nad výhodami nových dot.com společností spočívajícími v novátorském přístupu, přizpůsobivosti a vyspělejší technické úrovni.

Skutečnými vítězi v boji o pozici na trhu však podle PwC budou ty zavedené tradiční společnosti, které budou schopné ve svých internetových aktivitách uplatňovat nový, rychlý, flexibilní a úsporný styl.

Naopak internetové společnosti se budou muset vyrovnat s problémem, jak získat kredibilitu na trhu a jak se vyrovnat finanční síle zavedených tradičních společností.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.