Průzkumu kvality finančních úřadů se zúčastnilo 700 registrovaných čtenářů iDNES, zhruba 60 hlasů přišlo z IP adresy ministerstva financí. Ani ty ale výsledky příliš neovlivnily, v procentuálním vyjádření i po jejich odečtení převládala spokojenost.
Například s odbornou úrovní daňového úředníka bylo spokojeno nebo velmi spokojeno 52 procent respondentů. Pětina byla nerozhodná a jen 28 procent bylo nespokojených či velmi nespokojených.
Velmi podobné poměry panovaly i u hodnocení zdvořilosti či lhůty pro vyřízení žádostí.
Hlasy přišly ze všech krajů republiky, jednoznačně nejlepší či nejhorší daňový úřad z nich ale nevyplynul. Nejhorší známky dostaly úřady v Třebíči, Praze 9 či Vsetíně. Všechny tři úřady se ale zároveň objevují i na opačném, tedy příznivě hodnoceném konci žebříčku.
Co navrhovali čtenáři zlepšit
(příklady)
- Na daňovém formuláři pro DPFO je kolonka, kam chci poslat přeplatek daně - tři roky trvale vyplňuji, že na účet a tři roky mi vytrvale peníze chodí složenkou.- Naučit úředníky slušnému a zdvořilému chování, zbavit je arogance, zavést úřední dny pondělí až pátek 8.00-18.00, stanovit přísné postihy za nedodržování lhůt.
- Daňovým úředníkům by slušelo více vstřícnosti, více odbornosti a méně arogance. Je jich příliš mnoho, v pracovní době vesele navštěvují obchody, kosmetické salony, solaria, kadeřnictví.
- Úřednice by měla být ochotná vysvětlit formulář (ne jen přečíst, co tam už je stejně napsáno, jako opice) - tedy měla by mít znalosti... A taky by mohla být ochotná a přívětivá - ne že budu 20 minut čekat u prázdného okna na nafrčenou bábu, co si nemohla popovídat s kamarádkou...
- Všechno je strašně pomalé. Na úřadech pracují staří lidé a ti pracují pomalu. Mladší pracovní kolektiv by to vyřešil.
- Ani jedna lavice k sezení!!! Ani pro těhotné...
- Možnost zaplacení daně bankovní kartou