Budvar se hádá s Američany

Americká společnost Anheuser-Busch International (AB) považuje za přímé porušení soudního příkazu rozhodnutí Budějovického Budvaru, že bude na italském trhu nadále prodávat své pivo pod obchodním jménem Budweiser Budvar. Českobudějovický pivovar zase argumentuje tím, že soud nevyhověl požadavku AB, aby Budvar nesměl v Itálii používat značky Bud a Budweiser v jakékoli podobě. Americký pivovarnický gigant je však jiného názoru.

"V soudních záznamech je uvedeno, že jakékoli použití jména Budweiser českým pivovarem v Itálii, včetně označení Budweiser Budvar, je přímým porušením soudního příkazu. Anheuser-Busch proto podnikne nezbytné kroky, aby zajistil prosazení tohoto soudního rozhodnutí," uvedl v prohlášení výkonný ředitel Anheuser-Busch International Stephen J. Burrows.

Podle něho odvolací soud v Miláně zakázal Budvaru používat značek Budweiser a Bud, a to na všech pivních etiketách, obalech i v reklamě. Potvrdil tak rozhodnutí místního soudu, který ve prospěch společnosti AB rozhodl už v roce 1998 a zrušil nárok Budvaru na tyto značky.

"Věříme, že italský Nejvyšší soud bude souhlasit s rozhodnutím místního i odvolacího soudu a potvrdí tak náš nárok na značky Budweiser a Bud," napsal Burrows.

Budějovický Budvar vede v současnosti s AB na čtyřicet soudních pří a před patentovými úřady stejně tolik správních řízení.

AB se hájí tím, že značky Budweiser či Bud používá už od roku 1876, tedy o 19 let dříve, než byl založen Budějovický Budvar. Ten naopak tvrdí, že název Budweiser je zeměpisným označením, které podle francouzského systému appellation controlée garantuje spotřebitelům původ a kvalitu zboží.

V poslední době sklízí českobudějovický pivovar úspěchy ve známkoprávních sporech s americkou společností například v Portugalsku, Velké Británii, Švýcarsku, Řecku, Jugoslávii, Finsku a pobaltských zemích.