Na dánský trh vstoupil Budějovický Budvar v roce 1997 s obchodní značkou Budějovický Budvar. Americká společnost AB se prodej jeho piva snažila zastavit a vedle českobudějovického pivovaru žalovala také importéra, firmu TheoBrands.
Námořní a obchodní soud žádosti Anheuser-Busch, aby Budvar a importér nesměli v Dánsku užívat slova a spojení Budějovický Budvar, Budějovický, Budvar a Budiwoyz, nevyhověl. Toto rozhodnutí je konečné.
"Importovaná piva tvoří jen 5,5 procenta dánského trhu, ale s ohledem na průměrnou spotřebou 124 litrů na hlavu a také rostoucí podíl importovaných piv, jde o velmi zajímavé teritorium s dobrým potenciálem," uvedl obchodní manažer pivovaru Robert Chrt.
Anheuser-Busch žádal rovněž zrušení registrace ochranných známek Budějovického Budvaru v Dánsku. Podařilo se mu prosadit jen zákaz používání jména Budweiser.
Profil šéfa Budvaru |
Ve Švédsku, kde začal Budvar obchodovat v roce 1982, prodává své pivo prostřednictvím státní monopolní distribuční sítě ve třídě Klas III. Ta zahrnuje silná piva s objemovým množstvím alkoholu kolem pěti procent.
V Dánsku se podle Chrta Budvar prodává v prémiové kategorii a růst prodeje zajišťuje především importér TheoBrands.
Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. Se společností AB vede 40 soudních sporů a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady.