Budvar tak potvrdil své dílčí vítězství z loňského léta, kdy nároky Anheuser-Busch (AB)odmítl japonský vrchní soud.
"Nejvyšší soud definitivně potvrdil naše práva a právní jistota přispěje k rozvoji našich obchodních aktivit na japonských ostrovech," komentoval rozhodnutí soudu Boček. Přestože objem vývozu do Japonska zatím není velký, má tento trh velký potenciál a mohl by se v Asii stát klíčovým. Celkem Budvar loni vyvezl do zahraničí více než půl milionu hektolitrů piva, což bylo o pět procent více než v předchozím roce.
Českobudějovický pivovar loni uspěl ve známkoprávních sporech s AB například v Jižní Koreji, Litvě, Finsku a částečně i ve Španělsku. Úspěchem bylo rovněž potvrzení platnosti bilaterální dohody mezi ČR a Rakouskem o ochraně zeměpisných označení.
Soudní spor o ochrannou známku Budějovický Budvar a označení obchodní firmy Budweiser Budvar N.C. začal v Japonsku v roce 2000. AB se snažil zabránit prodeji originálního budějovického ležáku na japonském trhu. O právu Budvaru používat ochrannou známku a obchodní firmu Budweiser Budvar N.C. rozhodl v roce 2002 soud první instance. Poté, co se AB odvolal, potvrdil rozhodnutí také vrchní soud.
Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. V současnosti brání své obchodní pozice a práva k ochranným známkám proti AB ve více než 40 soudních sporech a dalších více než 70 správních řízeních před patentovými úřady. Pivovar vyváží do téměř šedesáti zemí pěti kontinentů.