Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bývalý bubeník Pink Floyd založil byznys na luxusních vozech

  3:31aktualizováno  3:31
Bývalý bubeník kultovní kapely Pink Floyd Nick Mason pomáhá rozjíždět úplnou novinku na poli investičních strategií – fond se zaměřením na luxusní poválečné automobily. Cílem fondu IGA Automobile LP je vytvořit portfolio vozů v celkové hodnotě 150 milionů dolarů a pro investory docílit ročního výnosu patnácti procent.

Bývalý bubeník kapely Pink Floyd Nick Mason rozjíždí byznys s luxusními vozy | foto: Profimedia.cz

"Je to fond automobilů první kategorie, založený výhradně za účelem zisku, nejde o sběratelství a vášeň pro krásné kousky," objasnil strategii jeho ředitel Nick Lancaster. Ten začal lákat investory od začátku letošního ledna.

Pro potenciální investory bude určitě zajímavé sledovat, zda se fond s luxusními automobily dokáže vyhnout nástrahám podobně zaměřených investičních skupin, jako jsou segmenty investic do umění, vína nebo whisky. Ne vždy totiž bývají úspěšné.

Index luxusních aut Hagerty’s Cars, založený na cenách pětadvaceti sběratelsky nejvíce hodnotných poválečných vozidel, vzrostl od září 2006 do konce roku 2010 o 67 procent. Uvádí to sestavovatel tohoto indexu, automobilový odhadce David Kinney.

Ve stejném období klesl americký akciový index Standard & Poor’s 500 o 5,9 procenta.

Investice je riziková, hodí se jen pro opravdu bohaté

"Minimální vklad každého investora je 500 000 dolarů," objasnil ředitel Lancaster. Během tříleté investiční periody hodlá fond shromáždit dvacet až čtyřicet nejexkluzivnějších automobilů s bohatou účastí ve slavných závodech a s historií významných majitelů.

Mezi značkami, které IGA Automobile LP identifikoval jako své potenciální investiční cíle, jsou Ferrari 250 GTO, Aston Martin DB4 Zagato, Ford GT40, McLaren F1, Shelby Daytona Coupe či Porsche 917.

Investice do fondu zahrnuje vysoký stupeň rizika, píše se v jeho informační brožuře. Je vhodná pouze pro ty investory, kteří si mohou dovolit riskovat ztrátu podstatné části vložených peněz.

Fond IGA Automobile LP má jedenáct jmenovaných členů včetně Nicka Masona, jenž je sám vášnivým sběratelem aut. Vozy chce nakupovat přes skupinu expertů na aukcích i od soukromých sběratelů. Fond již má od potenciálních investorů závazně přislíbeno patnáct milionů dolarů.

Nick Mason je velkým fanouškem rychlých aut. "Láska k autům přišla dřív než láska k muzice," vzpomíná Nick Mason v rozhovoru pro Sunday Times.

Tátovo závodní auto mám dodnes

"Můj táta se účastnil závodů veteránů se svým bentley. Auta, vůně benzinu a napětí během závodů jsou mé nejsilnější a nejstarší dětské vzpomínky. Chodíval jsem tátu povzbuzovat na okruh v Silverstone. Auto, ve kterém závodil, dodnes vlastním."

Během následujících čtyřiceti let Mason mladší sám závodil všude po světě, pětkrát se zúčastnil legendárního čtyřiadvacetihodinového závodu Le Mans.

"Poprvé jsem závodil na začátku šedesátých let s Austinem 7," vzpomíná Mason. "Pak se rozjel ten velký cirkus kolem Pink Floyd a na seriózní závodění už prostě nezbyl čas. Během závodění v sobě objevíte úplně nové věci, které vám hudba nemůže nabídnout. Když sednete za volant, je všechno jenom na vás. Nemáte za zády kapelu, manažery, nic."

Mason dnes vlastní na čtyřicet automobilů těch nejzvučnějších značek – Aston Martin, Bentley, Bugatti, Jaguar nebo Ferrari. Jeho manželka a dvě dcery také závodí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Azylové centrum v durynském městě Gera (18. února 2016)
Většina migrantů v Německu je bez práce. Stát hromadně školí

Optimistické vyhlídky na záchranu vymírající německé populace díky přijímání migrantů kazí fakt, že se je nedaří integrovat v takovém měřítku, jak se...  celý článek

Ford Mondeo
Německý úřad prověřuje Ford Mondeo, jestli nepodvádí při testu emisí

Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) prověřuje vůz Ford Mondeo, zda nebyl vybaven ilegálním softwarem umožňujícím podvody při testech emisí. Oznámila to...  celý článek

Šéf Uberu Travis Kalanick.
Akcionář Uberu žaluje bývalého šéfa alternativní taxislužby za podvod

Zakladatel a bývalý šéf alternativní taxislužby Uber Travis Kalanick čelí žalobě za podvod, kterou na něj podala investiční firma Benchmark Capital. Ta tvrdí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.