Podle vedení společnosti Tesco Sotres ČR ještě nějaký čas potrvá, než se hypermarkety Carrefour začlení do sítě obchodů Tesco a dostanou jejich podobu. Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková dnes ČTK řekla, že přestavba hypermarketů Carrefour do podoby obchodů Tesco bude prováděna postupně za provozu.
"Změny budou trvat několik měsíců. V příštích dnech budou v nových hypermarketech nejprve představeny naše cenové programy, výměna log a podobné věci přijdou na řadu poté," uvedla Matoušková.
Jako první by mělo příští týden zmizet logo Carrefour z nákupního centra Eden, jehož srdcem je bývalý hypermarket Carrefour.
Nabídka zboží v 11 převzatých hypermarketech Carrefour by podle Matouškové neměla po změně vlastníka doznat velkých změn. "Nabízený sortiment se v převážné většině kryje s naším, moc velké rozdíly tam nejsou," uvedla Matoušková.
Zboží Carrefouru může zůstat
Dodala, že Tesco nyní pomocí ankety zjišťuje, co zákazníci od změny provozovatele hypermarketů Carrefour očekávají.
"Pokud si budou přát nějaké zboží zachovat, tak se na to budeme snažit adekvátně reagovat. To stejné platí o otevírací době, kterou zatím neplánujeme měnit," podotkla.
Podle dohody z loňského září získá britské Tesco 11 českých hypermarketů Carrefour a čtyři slovenské prodejny tohoto francouzského řetězce. Tesco naopak Carrefouru přenechá svých šest obchodů a dvě obchodní centra na Tchaj-wanu a doplatí mu 57,5 milionu eur (zhruba 1,7 miliardy korun).
Evropská komise schválila společnosti Tesco koupi českých prodejen francouzského Carrefouru loni v prosinci. Na národní antimonopolní orgán ale převedla šetření slovenské části této transakce, protože se obávala narušení konkurenčního prostředí.
"O slovenské obchody Carrefour máme samozřejmě i nadále zájem a doufáme, že transakce bude schválena. Se slovenským úřadem pro ochranu hospodářské soutěže proto budeme i nadále intenzivně spolupracovat," uvedla Matoušková.
Tesco posiluje
Tesco nyní v Česku provozuje šest obchodních domů, 30 hypermarketů, 28 supermarketů a pět čerpacích stanic. Díky akvizici 11 hypermarketů Carrefour posílí společnost pozici na tuzemském trhu, kde jí loni s tržbami 20,45 miliardy korun patřilo mezi deseti největšími obchodními řetězci páté místo.
Tesco navíc nedávno získalo 27 supermarketů německé obchodní skupiny Edeka, která stejně jako Carrefour odešla z Česka. Prvním zahraničním obchodním řetězcem, který kvůli tvrdé konkurenci opustil český trh, byla loni na podzim společnost Julius Meinl. Jejích 58 prodejen převzal Ahold.
"Nelze vyloučit, a já bych to dokonce očekával, že počet řetězců, které byly na českém trhu přítomny, se během následujících let sníží na zhruba polovinu," uvedl již dříve Zdeněk Skála z analytické společnosti Incoma Research. - více zde