Informaci opírá agentura ČTK o dobře informované zdroje z vedení Škody. Oficiálně se k nim zatím žádná ze stran vyjadřovat nechce.
"Do podpisu smlouvy nebudeme nic komentovat," řekl mluvčí Škody Holding Karel Samec. Potvrdil ale, podobně jako v prosinci šéf holdingu Martin Roman, že kupec podepíše smlouvu do konce ledna.
"Informace podáme, až bude vhodná doba. Stále jednáme," uvedl člen představenstva a finanční ředitel Žďas Aleš Medvec.
Žďas zaměstnává asi tři tisíce lidí, dlouhodobě dosahuje zisku a jeho loňské tržby dosáhly téměř tří miliard korun. Majoritním vlastníkem Žďasu jsou Železiarnie Podbrezová.
Vlastník Škody Holding, společnost Appian, se už před časem rozhodl ponechat si pouze firmy, které se zaměřují na energetické a dopravní strojírenství.
To jsou především ty, které vyrábějí tramvaje, turbíny, lokomotivy, trolejbusy a vozy metra.
Ostatní budou rozprodány. Kromě Škody TS se plzeňský holding hodlá zbavit ještě Škody JS (Jaderné strojírenství), Kovárny, Hutě, Škody Machine Tool a Škody Gear. Tím společnost přijde o polovinu současných zaměstnanců i tržeb.