Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Část Savovovy Mladé fronty koupila firma ovládaná miliardářem Křetínským

  11:54aktualizováno  11:54
Podíl ve vydavatelství Mladá fronta, které patří Františku Savovovi, koupila firma Gloomar. Podle informací médií za ní stojí podnikatel Daniel Křetínský. Antimonopolní úřad už začal posuzovat změnu vlastníka.

Konečný vlastník části Mladé fronty po schválení transakce má být podnikatel Daniel Křetínský. | foto: Profimedia.cz

Návrh podala nově založená firma Gloomar CZ, uvedl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Podnikatel Savov nyní žije v Londýně. Čeká tam na další rozhodnutí soudu, který by ho měl vydat do ČR, kde je stíhán kvůli krácení daní a legalizaci výnosů z trestné činnosti.

„Úřad zahájil správní řízení o návrhu na povolení spojení mezi společnosti Gloomar CZ a.s. a částí podniku vydavatelství Mladá fronta a.s. Více informací bude brzy zveřejněno v oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů na internetových stránkách ÚOHS,“ uvedl Švanda.

Křetínský chce další média, jedná o části Savovovy Mladé fronty

Firma Gloomar CZ byla založená letos v srpnu, jejím jediným akcionářem je společnost EUROMATER SE, kterou ovládá kyperská ESTURGEON ENTERPRISES LIMITED.

Gloomar CZ na konci září změnila majitele na CZECH MEDIA INVEST a.s. Zároveň byly odvolány statutární orgány a členové dozorčí rady a nahrazeny osobami kolem pana Křetínského, a společnost byla přejmenována na CN Invest a.s.

Konečný vlastník části Mladé fronty po schválení transakce má být podnikatel Daniel Křetínský. Server iDNES.cz v září uvedl, že Křetínský od Savova koupí jen část vydavatelství. Konkrétně má jít o sekci časopisů, některá on-line média a zpravodajský deník E15.

Ekonomický list a Mateřídouška

Vydavatelství Mladá fronta od roku 2007 vydává ekonomický deník E15 (náklad 53 485), v roce 2012 začala vydávat ekonomický týdeník Euro a od roku 2013 zpravodajský týdeník v anglickém jazyce E15 weekly. Dále vydává časopisy pro děti (Sluníčko, Mateřídouška), lifestylové magazíny (například Lidé a Země, For Men, Maminka, Dieta) i odborné tituly (Strategie, Real-immo, Právo&Byznys atd.). Dále provozuje divize zaměřené na on-line média, časopiseckou a knižní produkci.

Křetínský ovládá na mediálním trhu skupinu Czech News Center, která vydává deníky Blesk (náklad 242 001), Aha! (57 075) a Sport (36 126 kusů). Dále vydává týdeník Reflex a motoristické tituly Svět motorů a Auto TIP. Společnost je součástí koncernu Czech Media Invest, který kontrolují finančníci Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Vydavatelství koupili koncem roku 2013 od německo-švýcarské společnosti Ringier Axel Springer AG.

ÚOHS letos schvaloval i jiném změny na české mediální mapě. V září povolil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press investiční skupině Penta, jejímž spolumajitelem je Marek Dospiva. Podle antimonopolního úřadu nebude mít spojení za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Noviny prodával německý koncern Verlagsgruppe Passau (více čtěte zde).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.