Informaci přinesl Czech Business Weekly (CBW). Výrobky z řad až dva roky starých by v centru Outlet Airport Praha mělo být možné pořídit o 30 až 70 procent levněji oproti původním cenám. Podle Daguina je takové centrum novým konceptem, který chce firma zavést také v Polsku, Maďarsku a Rusku.
Podle CBW by se v centru mělo v počáteční fázi objevit 130 obchodů, jejich počet by měl ale časem vzrůst na 160. Prodejní plocha dosáhne 48 tisíc metrů čtverečních, uvedl Eric Daguin, šéf společnosti EDConsulting, která bude pronajímatelem a správcem centra.
"Český trh sledujeme asi pět let, nyní je správný čas na něj vstoupit, protože trh je vyzrálý a kupní síla roste," řekl Daguin pro Czech Business Weekly.
Kromě výše uvedených značek se společnost podle Daguina snaží nalákat i luxusní značky jako Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Gucci či Prada. Asi polovina prodejní plochy je už rezervována. EDC se snaží dohodnout i s dalšími výrobci například společností Blažek Praha nebo jeho rivalem, firmou Pietro Filipi.
Podle EDConsulting je poloha budoucího obchodního domu velmi dobře zvolená - jednak proto, že je nedaleko letiště, jednak protože se nachází na spojnici Praha - Chomutov. Dopravu mezi letištěm a obchodním centrem má zdarma zajišťovat kyvadlový autobus. Outletl Airport Praha bude mít k dispozici 2 500 parkovacích míst.
EDConsulting očekává, že ji v prvním roce tržby dosáhnou 80 milionů eur (asi 2,2 miliardy korun) a centrum navštíví kolem tří milionů zákazníků. V dalších letech prognózuje desetiprocentní růst nakupujících Zaměstnat má 600 lidí. Projekt přijde na 1,4 miliardy korun a jeho financování má zajistit italská banka Unicredito.
Jediným výprodejovým centrem v České republice je v současnosti Freeport v Hatích u Znojma. Developerská společnost BDL minulý měsíc oznámila, že chce postavit podobné centrum na dálnici D1, 66 kilometrů od Prahy. Centrum, jehož otevření je naplánováno na polovinu roku 2007, má mít 70 obchodů, uvedla ČTK.