Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163)

Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163) | foto: ČD Cargo

ČD Cargo chystá další propouštění, mluví se až o 560 nadbytečných lidech

  • 52
Státního nákladního dopravce čeká v příštích měsících zřejmě opět další propouštění. I když není ještě definitivní návrh na stole, kvůli rostoucí konkurenci a klesajícím tržbám firmě nic jiného nejspíše nezbyde. Na tuto hrozbu upozornili železniční odboráři ve svém časopise Obzor. Už dříve mluvili o 260 lidech, teď je číslo dvojnásobné.

„Aktualizovaný podnikatelský plán, který byl předložen na jednání dozorčí rady ČD Cargo, uvažuje až s 560 nadbytečnými zaměstnanci,“ říká šéf odborů v ČD Cargo Radek Nekola. Odboráři o propuštění nechtějí slyšet, mluví i o stávkové pohotovosti. „Odmítáme kroky stávajícího vedení, současný management nemá na to mandát,“ dodal Nekola.

Odboráři se domnívají, že další propouštění může být pro firmu likvidační. „Při dalším propouštění zaměstnanců ČD Cargo hrozí ukončování obslužnosti stovek lokalit, což povede k útlumu provozování jednotlivých vozových zásilek a odlivu velké části zákazníků a tím i k následné, postupné likvidaci ČD Cargo,“ napsali do svého prohlášení. 

ČD Cargo prochází zeštíhlováním několik let, restrukturalizační plán z roku 2013 počítal s vyhozením 2 200 zaměstnanců. Firma jich nakonec dosud propustila 1 100. Firma škrty vysvětluje poklesem přepravy.

„Na základě tohoto poklesu je management společnosti povinen začít jednat, situaci začít řešit a přijímat taková opatření, která povedou opět ke stabilizaci hospodářských výsledků, a to samozřejmě nejen v personální oblasti. Kromě úspor na straně nákladů jsme přijali samozřejmě i opatření na stránce příjmové, kdy razantně napadáme přepravy jiných dopravců, realizujeme další aktivity v zahraničí,“ řekl šéf ČD Cargo Ivan Bednárik.

Podle něj se musí firma chovat ekonomicky. „Samozřejmě probíhá i analýza možností snížení zaměstnanosti a jejího dopadu na zachování obslužnosti jednotlivých regionů, ale i bezpečnosti provozu,“ dodal. Dosud však prý analýza neskončila.