Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vectrony a Traxxy porážejí Zátopka. Další lokomotivy kupuje ČD Cargo

  9:40aktualizováno  9:40
Škoda Transportation prohrává boj o dodávky českým dopravcům, kteří jen za poslední měsíc oznámili objednávku více než dvaceti nových lokomotiv. Po českých kolejích tak budou jezdit hlavně stroje Siemens Vectron a Bombardier Traxx.

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu. | foto: ČD Cargo

Zatím posledním kontraktem pro zahraniční výrobce je dodávka dalších tří kusů Vectronů pro ČD Cargo. Státní nákladní dopravce tak rozšíří flotilu stávajících pěti vícesystémových lokomotiv, které používá hlavně pro nákladní dopravu.

O nákupu jako první informoval odborářský web Obzor. České dráhy, které ČD Cargo ovládají, informaci potvrdily. Další detaily mají dopravce a výrobce zveřejnit v úterý. Prvních pět strojů koupila firma loni. ČD Cargo chce lokomotivy nasadit hlavně na mezinárodní nákladní vlaky do Rostocku, Koperu a Bratislavy.

Siemens uspěl na tuzemské železnici za poslední měsíc již podruhé. V dubnu podepsal smlouvu na dodávku tří modulárních vícesystémových lokomotiv Vectron MS. První z lokomotiv dodá Siemens ČR v prosinci letošního roku, další dvě na jaře roku 2018. Nákup nových elektrických lokomotiv je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti Unipetrol Doprava.

Počtem nových elektrických lokomotiv v Česku vede ale Bombardier se svými lokomotivami Traxx, především díky flotile Metransu, který jich má celkem třicet a další pronajaté. Minulý měsíc oznámil nákup Traxxů RegioJet, pořídí osm kusů a na dalších dvacet má opci.

Fotogalerie

Už brzy se navíc rozhodne o dodávce dalších lokomotiv pro České dráhy formou pronájmu, dozorčí rada má transakci schvalovat tento týden. Favoritem jsou stroje Siemens Vectron.

Škoda Transporation se svými lokomotivami řady 380, které nazvala Emil Zátopek, zatím úspěchem na trzích legendárního atleta příliš nepřipomíná. Kromě dvaceti strojů pro České dráhy a dvou pro slovenské ZSSK je jediným úspěchem dodávka lokomotivy pro DB jako součást patrových jednotek pro NIM Express. Jejich schvalování ještě běží.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.