Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČD Cargo vyřešilo zakázkový problém. Nemusí už soutěžit podle zákona

  13:03aktualizováno  13:03
Největší tuzemský nákladní železniční dopravce už nemusí při vypisování veřejných zakázek postupovat striktně podle zákona. Drážní úřad změnil státem ovládané firmě licenci, dopravce tak může vybírat například dodavatele vagonů mnohem rychleji než dosud.

Železniční dopravce ČD Cargo. | foto: ČD Cargo

„Znevýhodňovalo nás to v konkurenčním boji. Když jsme potřebovali zajistit například vagony na konkrétní zakázku, soutěž trvala příliš dlouho a mezitím jsme o obchod přišli,“ vysvětlil šéf ČD Cargo Oldřich Mazánek.

Některé soutěže kvůli vzájemnému napadání a odvolávání neúspěšnými uchazeči trvaly přes rok. Striktní podmínky podle Mazánka snižovaly konkurenschopnost firmy, protože soukromníci nemuseli postupovat podle zákona. 

Může se hodit

Veřejné zakázky na služby, dodávky a práce najdete v přehledné databázi veřejných zakázek na webu České Zakázky.cz

Podle Mazánka to však neznamená, že se nyní začne ve firmě neprůhledně soutěžit. „Veškeré nákupy služeb, dodávek a prací budou nadále zadávány ve výběrových řízeních podle interního předpisu společnosti, který respektuje základní zákonné principy a zajišťuje efektivní nakládání s prostředky společnosti prostřednictvím transparentní hospodářské soutěže dodavatelů,“ uvedla firma ve svém prohlášení. 

ČD Cargo o zrušení svého postavení jako sektorového zadavatele usilovala téměř rok. Firma loni vydělala přes půl miliardy korun. V prvním čtvrtletí vykázal dopravce zisk 164 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Platit kartou bude v Liberci možné už i v autobusech (ilustrační snímek).
Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost,...  celý článek

Rychlostní spojení mezi prvním a třetím největším městem v Německu začali...
OBRAZEM: Berlín - Mnichov pod 4 hodiny. Vlaky v Německu výrazně zrychlí

Německou železniční dopravu čeká jedno z největších zrychlení v historii. Od prosincové změny jízdního řádu zkrátí díky dokončení posledního vysokorychlostního...  celý článek

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.