Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: České dráhy

Koupil jízdenku na vlak, který nejel. České dráhy měly chybu v systému

  • 79
České dráhy omylem prodaly cestujícímu jízdenku na neexistující vlak. Tomáš Poláček na nákup jízdenky na „nejedoucí“ vlak upozornil přes Facebook, kde napsal, že jej dopravce prostřednictvím SMS informoval o tom, že zvolený spoj pojede včas. Vlak sice jel, ale zhruba o 40 minut dřív, než bylo uvedeno na jízdence.

Na nádraží o příjezdu mezistátního rychlíku Metropol v čas, který byl uvedený na jízdence, personál nevěděl. Chyba byla podle Českých drah způsobena špatně zanesenou výlukou v informačním systému.

„Omylem došlo k zanesení plánované výluky ze srpna na červenec, a vlak tedy jel v pravidelném čase (z Holešovic odjížděl ve 4:15, pozn. red.), nikoliv podle výlukového jízdního řádu, podle něhož byl vydán jízdní doklad,“ uvedly České dráhy, které se za chybu omluvily. Chybu prý udělala společnost, která má na starosti celostátní jízdní řády. Stížnost žádného dalšího cestujícího zatím neeviduje.

Tomáš Poláček nakonec odjel do Berlína následujícím spojem v 6:37. „Chápu, že jde ze strany ČD o výjimečnou chybu, a pan pokladní z Holešovic se k nám choval velmi vstřícně,“ uvedl na svém profilu Tomáš Poláček s tím, že vše dopadlo dobře, protože let do Spojených státu nakonec stihl.

Informační systém Českých drah skutečně uváděl, že vlak z pražského nádraží v Holešovicích odjíždí v 4:54 (tento čas byl na webových stránkách ČD uveden ještě v pátek dopoledne). V jiné dny je ale uveden správný čas odjezdu vlaku ve 4:15.

,