Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daň za lepší vlaky. ČD dočasně nasazují vozy s koženkovými sedačkami

  11:09aktualizováno  11:09
Nemilé překvapení čeká cestující na některých rychlících kategorie Rx, tedy rychlíků vyšší kvality. České dráhy nemají dostatek modernizovaných vozů a proto na ně musí nasazovat opět nejstarší koženkové soupravy. Potíže s kvalitou vozů má i RegioJet.

Staré koženkové sedačky jsou stále běžným standardem v rychlíkových spojích Českých drah. | foto: Dezidor CC-BYCreative Commons

Na problém s nasazováním starších vozů na rychlíky vyšší kvality jako první upozornil server Zelpage.cz.

Rychlíky kategorie Rx vypravují České dráhy hlavně z Prahy na západ: do Plzně, Klatov a Železné Rudy nebo na trasu do Chebu. Firma na nich slíbila nasazení většího počtu modernizovaných vozů, než na některých jiných rychlících.

Od pátku ale těchto vozů ubylo, i když v každém vlaku minimálně jeden moderní vůz bude. Vrací se naopak více vozů řady B, přezdívaných koženky. Podle serveru mají problém s dodržováním řazení České dráhy už delší dobu.

Dráhy vysvětlují nasazení horších vozů aktuálními opravami a investicemi do modernizace starších souprav. „Jedná se o přechodný stav vyvolaný aktuálními investicemi a opravami vozidel, které se soustřeďují do nadcházejících týdnů, a jsou navíc v souběhu s dlouhodobými projekty,“ citoval server mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského.

Jako příklad uvedl vyvazovací opravy jednotek Pendolino, instalaci WiFi do vozů Bdmpee a dva modernizační projekty – vozy pro trasu Praha – Hamburg a vozy Bdpee.

Jejich modernizace ve společnosti Pars nova patřící Škodě Transportation má zpoždění, České dráhy ale odpovídají na dotaz ke konkrétní délce prodlevy jen neurčitě a mluví o „určitém časovém skluzu“.

Potíže s kvalitou svých vozů má letos v zimě ale také RegioJet, především u své chlouby, nových vozů Astra z Rumunska. Po sociálních sítích začaly kolovat fotky zasněžených nástupních prostor.

„U vozů Astra jsme upravili nastavení mechanismu zavírání dveří, kde se při zasněžení hromadil namrzlý sníh a bránil 100% těsnosti dveří. Tak se sníh dostával na představek vozu. Je to bohužel něco, co se odhalí až v plném nasazení za zimního provozu a je třeba během provozu následně odstranit,“ vysvětlil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Jaké sedačky ve vlacích máte raději?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. ledna 2016. Anketa je uzavřena.

Látkové 1171
Koženkové 669
Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.