Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Taxíky s logem Českých drah v Brně zřejmě zlevní, není o ně zájem

  9:00aktualizováno  9:00
Už tři měsíce postávají před brněnským nádražím desítky taxíků polepené nápisem ČD taxi. Často marně. Cestující s jízdenkou většinou ani netuší, že mají přednostní právo na taxík, který jim slibuje klimatizovaný interiér, upraveného řidiče a hlavně pevnou cenu.
Podle představ ČD si měl zákazník koupit spolu s jízdenkou voucher na taxi až do cílové stanice. Ilustrační foto.

Podle představ ČD si měl zákazník koupit spolu s jízdenkou voucher na taxi až do cílové stanice. Ilustrační foto. | foto: AP

V Brně to je totiž jedno. Řidiči ČD taxíků si totiž účtují stejné ceny jako ostatní brněnští šoféři.

"V současné době jednáme o ceně, pravděpodobně půjde níž," říká Jiří Sochan, jeden z majitelů společnosti Citytaxi, která zvítězila v konkurzu Českých drah.

Nejlevněji jezdí v Praze

Společnost provozuje ČD taxi také v Praze a Ostravě. Pouze v Praze cenu snížila. A to natolik, že v současné době vyjde cesta ČD taxíkem v Praze levněji než v obou moravských městech. "Je to dáno konkurencí," vysvětluje Sochan.

ČD taxi

Služba je určena pro cestující s platnou jízdenkou pro vlaky ČD nebo platnou In-kartou (s kteroukoliv aplikací), které je třeba předložit při nástupu do vozidla taxi. S ČD Taxi lze jezdit ze nebo do stanice Praha hlavní nádraží, Ostrava hlavní nádraží, Ostrava-Svinov nebo Brno hlavní nádraží.
ČD Taxi cestujícím garantuje profesionální řidiče a kvalitní vozový park s klimatizovanými vozy.

Podle Petra Šťáhlavského z Českých drah taxíky Českých drah využívají nejméně cestující v Brně. "Největší zájem o službu je od počátku v Praze, následuje Ostrava a teprve pak Brno. Jedná se ale o pilotní projekt, který teprve budeme vyhodnocovat," říká Šťáhlavský.

Jednou z možných změn by podle provozovatele mělo být právě snížení ceny v Brně.

Nová služba taxíků, které mají odvážet cestující z domů na nádraží a zase zpět, se připravovala téměř rok. Do užšího kola se propracovaly tři dispečinky.

Podle představ Českých drah měla být služba natolik pohodlná, že si zákazník koupí spolu s jízdenkou voucher na taxi až do cílové stanice. Přitom měly být propojena on-line rezervace mezi taxi dispečinkem a Českými drahami.

"Takový systém zatím nefunguje. Cestující si musí zavolat na rezervaci taxislužby," říká jeden ze šoférů čekajících před nádražím.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nájmy některých bytů, které vlastní město budou dražší.
Pražanům nájem ukrojí 70 procent mzdy, v některých krajích „jen“ polovinu

Zhruba čtvrtina Čechů bydlí v pronájmu, ale dostupnost nájemního bydlení se v různých krajích výrazně liší. Z výpočtu MF DNES vyplývá, že zatímco obyvatelé...  celý článek

Plesnivý uzený bok. V potravinách Jany Říkovské inspekce zjistila nevhodné...
Ředěné i plesnivé. Nejhříšnějšími potravinami jsou víno, med či maso

Největšími propadáky v potravinách jsou z pohledu inspekce víno, maso a mléčné výrobky. Medy se na pranýř dostávají jako čtvrtá nejčastější komodita. Zatímco...  celý článek

Mobilní minipivovar. Pražská firma chce kontejnery dodávat do Číny i Afriky.
Česká firma chce prorazit s pivovary v kontejneru. Jiná plány vzdala

Z přepravního kontejneru se dá postavit dům i kancelář. Nebo minipivovar. Poslednímu, netradičnímu řešení, jak se svézt na boomu řemeslných piv, věří pražská...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.