Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čechy lákají velké hobbymarkety

  15:00aktualizováno  15:00
České kutily si získaly nadnárodní obchodní řetězce. Více než polovina z nich míří za nákupy nářadí a dalších potřeb pro dům a zahradu nejčastěji do hypermarketů nebo velkých specializovaných prodejen. Podle průzkumu marketingové společnosti Incoma je nejnavštěvovanější prodejnou v tuzemsku OBI, před Baumaxem a Baumarktem.

Šestice nejsilnějších hobbymarketových sítí, doplněná ještě Bauhausem, Mountfieldem a Hornbachem, provozuje v České republice v současnosti 93 prodejen na prodejní ploše 350 tisíc čtverečních metrů. Jejich celkový loňský obrat převýšil šestnáct miliard korun.

Vyčíslit přesný tržní podíl „velké šestky“ je ovšem podle odborníků obtížné. „Žádná jiná oblast není tak roztříštěná. Částečně se prolíná do nábytku, do drogerie nebo elektra. Říkat nějaká čísla by tak nebylo příliš korektní. Lze jen odhadovat, že když ty největší preferuje asi polovina všech zákazníků, stále ještě zbývá dost prostoru pro ty malé,“ míní Tomáš Drtina z Incoma Research.

Malé prodejny hrají podle Incomy stále důležitou roli, zejména při nákupech

Největší hobbymarketové řetězce v ČR
Největší hobbymarketové řetězce v ČR
ŘetězecObrat r. 2000 (v mld. Kč)
OBI5,0
Baumax4,5
Hornbach2,0
Baumarkt1,8
Mountfield1,7
Bauhaus1,2

stavebnin, elektra, železářství či autopotřeb. „Jejich předností je blízkost zákazníkům, přeci jen jsou jich tisíce, zatímco obřích hobbymarketů jen desítky. Důležitý je i osobní přístup personálu, ve velkých prodejnách se přeci jen stává, že je v nich obsluhujících zaměstnanců málo nebo že mají nedostatek informací,“ míní Drtina.

Právě odborné schopnosti personálu představují spolu s cenami a šíří sortimentu hlavní kritéria, podle nichž zákazníci vybírají místo, kde nakoupí. Část z nich kvůli výhodným cenovým nabídkám dává přednost hypermarketům, především Globusu, Makru či Kauflandu. Zde nebývá nabídka kutilských a zahradnických potřeb tak široká, kvůli velkým odebíraným objemům dosahují ale tyto řetězce nižších cen.

Do budoucna lze podle Tomáše Drtiny očekávat na tomto trhu snahu hlavních firem o určité vzájemné odlišení. „Vidíme to do určité míty už nyní. Hornbach posiluje třeba sekci potřeb pro chovatele, OBI zase přidává bytové doplňky, jako jsou třeba obrazy,“ říká Drtina.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Plesnivý uzený bok. V potravinách Jany Říkovské inspekce zjistila nevhodné...
Ředěné i plesnivé. Nejhříšnějšími potravinami jsou víno, med či maso

Největšími propadáky v potravinách jsou z pohledu inspekce víno, maso a mléčné výrobky. Medy se na pranýř dostávají jako čtvrtá nejčastější komodita. Zatímco...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.