Zábavu nebo přátele uvedlo v průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) jako hlavní důvod návštěvy restaurace 73 procent lidí.
Stejně jako se mění struktura důvodů, liší oproti nedávné minulosti se i oblíbenost podniků podle druhů. Jako jeden z trendů zaznamenalo CVVM pokles zájmu o klasickou českou pivnici, restauraci nebo výčep.
Česká hospoda sice je zavedená instituce, ale její obliba mezi lidmi ubývá. Zatímco před dvěma lety do nich chodilo 81 procent dospělých lidí, letos to je už jen něco přes polovinu. Úbytek zájmu pocítili hospodští zejména od žen.
Ještě před dvěma lety zašlo do klasického českého výčepu nebo restaurace 7 z deseti žen. Letos se jich k návštěvám hospod hlásí jen 40 procent.
Postavení hospod se oslabuje protože určitou část jejich cílové skupiny oslovují podniky jiného typu. Lépe než dříve jsou na tom například bary, kavárny a vinárny, upozornilo CVVM.