"Uvažujeme o několika lokalitách, máme tam už zkušenosti s financováním výstavby hotelu s naším partnerem na Zlatých Pískách," nastínil generální ředitel Čedoku Miroslav Res.
Nepůjde o budování hotelové značky Čedok, ale o ubytovací kapacitu, která by kromě mezinárodní klientely sloužila přednostně právě klientům Čedoku. Ve světě nejde o novinku, vlastní hotely má řada velkých evropských cestovních kanceláří.
Rekordní zisk
Čedok loni zažil úspěšný rok, stoupl mu počet zákazníků, tržby i zisk. "Polepšili jsme si v tržbách o dvě stě milionů korun, což lze na rozděleném trhu považovat za úspěch," tvrdí Res o obratu, který poprvé překročil tři miliardy korun.
Většinu přitom obstarali čeští zákazníci, příjezdová turistika se podílela na celkovém obratu zhruba jen desetinou.
S Čedokem tak vyjelo do zahraničí 218 tisíc lidí, oproti roku 2005 jde o nárůst o osm tisíc klientů. Zisk společnosti se bude pohybovat mezi třiceti až čtyřiceti miliony korun a její tržby rostly hlavně díky prodeji dražších zájezdů.
"Například rodiny s dětmi zjistily, že investicí do zájezdu all inclusive výrazně ušetří na výdajích v průběhu dovolené," dodává Res.
Obecně podle něho roste hlavně poptávka po kvalitnějším ubytování a doprovodných programech v cílových destinacích. Je to znát i na průměrné ceně leteckého zájezdu: ta meziročně stoupla o 1500 korun na 13 500 korun.
Tuzemské plány
Čedok chystá projekty nejen v zahraničí, ale i v tuzemsku. V loňském roce dokončil "proměnu" své pobočkové sítě, kterou oblékl do nového moderního designu.
V pobočkové síti roste podíl zájezdů prodaných v nových provozovnách umístěných ve velkých nákupních centrech. "Máme už osm takových poboček, letos plánujeme otevření tří dalších," dodal Res.
Podle něho však obchody v nákupních centrech nenahrazují pobočky stávající, ale doplňují je. "Nákupní zvyklosti klientů se mění. Jdeme za zákazníky do nákupních center, především v lokalitách, kde v okolí pobočku nemáme," upřesnil Res.
Češi nemění jen návyky při nakupování zájezdů, ale i podle toho, kdy a kam jezdí. Přibývá stále více lidí, kteří jezdí na dovolenou k moři dvakrát ročně. V létě a v zimě. Může za to výrazné zlevnění zájezdů do exotických destinací.
"Dříve se v zimě jezdilo převážně do Egypta nebo na Kanárské ostrovy. Dnes jsou to i vzdálené exotické destinace jako třeba Thajsko nebo oblast Karibiku," dodal Res.
Právě exotické zájezdy zlevnily hlavně kvůli přímému charterovému spojení z Prahy. "Rozdíl v ceně letenky je podstatný, v řádu desítek procent," vysvětlil Res.
Cestující z Prahy zatím létají do exotických destinací letadly Boeing 737 společnosti Travel Service s mezipřistáním, která je sesterskou společností Čedoku v rámci Unimex Group.
Podle Rese firma zvažuje, že vzhledem k rostoucí poptávce po dálkových letech koupí větší letadlo, které je schopné dolétnout do vzdálenějších destinací bez mezipřistání.
Čedok je největší cestovní kanceláří v Česku, i když v počtu klientů na zahraniční dovolenou ho loni předstihl Exim Tours.
Vlastní také poloviční podíl v cestovní kanceláři Eso Travel, která se zaměřuje na exotickou dovolenou. Majoritní akcionář Čedoku, společnost Unimex Group, má 50% podíl ve zmíněné tuzemské charterové letecké společnosti Travel Service a dále 50% podíl v CK Canaria Travel.