Firma se také znovu pustila do velké srovnávací reklamy. "Kampaň je záměrně postavena na srovnání s fabií. Chceme ukázat lidem, kteří si dosud jako rodinné auto kupují spíše menší vůz, že si mohou dovolit i větší," říká Patrik Fanc z Kia Motors.
SROVNÁVACÍ REKLAMU S FABIÍ NAJDETE ZDE
Cee’d patří svojí velikostí do kategorie nižší střední třídy, tedy stejné jako například Škoda Octavia. Přesto se Kia rozhodla cenou zaútočit na ty, kteří mají v hledáčku spíše menší fabii. Ve své kampani Kia používá 7 důvodů, proč je cee’d výhodnější než fabia. Taková srovnávací reklama je v Česku výjimečná, pustila se do ní před časem právě Kia se sloganem "Auto, kterého by se Škoda měla bát".
Podle právníka Filipa Wintera je u nás díky evropským směrnicím srovnávací reklama dovolená, jen ji firmy příliš nevyužívají.
"Neznám tuto konkrétní reklamu, ale pokud jde o objektivní srovnání dat, tak by měla být právně v pořádku," dodal Winter.
Vozy v akční nabídce jsou hůře vybavené než v základní ceně, mají například jen dva airbagy. Letos Kia prodala už téměř tři tisíce těchto vozů. Škoda reklamní kampaň svého konkurenta nekomentovala. Přesto se po dlouhé době přizpůsobila cenové válce, která na trhu zuří. Některé své modely výrazně zlevnila, například letošní edici modelů Octavia Combi zvýhodnila oproti původní ceně až o 130 tisíc korun. Cena kombíku se tak dostala již pod 400 tisíc.
Zlevnění je zřejmě reakcí na čím dál horší prodeje Škody na tuzemském trhu. Na trh navíc vstupuje novinka od Dacie, model Sandero. Renault s ním v Česku vyjíždí za 179 900 korun. Ten je konkurencí hlavně pro fabii: základní cena je u rumunského vozu o šedesát tisíc korun nižší než u fabie. Ta je přitom nepatrně menší. Česko je teď pro automobilky lákavým trhem: odbyt tu na rozdíl od jiných zemí ještě neklesá, ale mírně roste.