Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britské řetězce rozpoutaly cenovou válku. Máslo je levnější než u nás

  13:10aktualizováno  13:44
Na britském maloobchodním trhu se odehrává ostrý boj o zákazníky. Supermarkety zlevňují a investují velké peníze do reklamních kampaní. Poslední slovo zatím mělo Tesco. Lídr trhu od úterka zlevnil o desítky procent desítky potravin jako chléb či vejce. Nízké ceny chce udržet dlouhodobě.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Stanislav HonzíkMAFRA

Čtvrt kilogramu slaného másla v britských supermarketech Tesco od úterka stojí 1 libru (33,5 Kč). Ještě v pondělí se stejné máslo prodávalo o 49 pencí (16 korun) dráž. Celozrnný chléb zlevnil z 90 pencí (cca 30 korun) na 75 pencí, tedy 25 korun. Podobně prudce zlevnilo přes třicet různých potravin včetně vajec, slaniny či fazolí, napsal britský server The Telegraph.

Pro srovnání: v Česku cena klasického másla přesahuje 41 korun, bochník chleba stojí asi 28 korun.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

"Snížením ceny vajec, slaniny, rajčat, chleba, másla a fazolí ušetří čtyřčlenná rodina, která si připravuje teplou snídani jednou týdně kolem 96 liber ročně (3 200 Kč, pozn. red)," láká marketingový ředitel britského Teska David Wood. Kromě ceny potravin snížil řetězec i základní poplatek za doručení zboží z e-shopu ze 3 na 1 libru, dodal deník The Telegraph.

Agresivní snižování cen má jasný cíl: zvrátit trend klesajících tržeb a lépe odolávat dravým výpadům konkurence. Tesco soupeří s řetězci Asda, Morrisons a Sainsbury's, nejvíce mu však zákazníci utíkají k malým diskontním hráčům jako je Lidl a Aldi, kterým rostou prodeje o desítky procent.

Tesco navíc minulý týden oznámilo nelichotivé výsledky. Loňský zisk klesl druhý rok po sobě, o šest procent na 3,3 miliardy liber (skoro 110 miliard Kč), a podíl řetězce na britském trhu se snížil na 28,6 procenta. To je nejméně za téměř deset let.

Kampaň teprve začíná, říká šéf Teska

Už v únoru Tesco oznámilo spuštění kampaně za 200 milionů liber (6,7 miliardy korun), která má za cíl oholit ceny a přilákat zpět zákazníky.

V době zveřejnění loňských výsledků šéf řetězce Philip Clarke upozornil, že tím akce nekončí. "Vždycky jsme říkali, že 200 milionů je začátek," vyjádřil se před týdnem a slíbil, že v dalších týdnech a měsících přijde další snižování cen.

Také konkurence masově podporuje podobné kampaně. Například dvojka na trhu, řetězec Asda (17 procent trhu, vlastníkem je americký mamut Wal-Mart) hodlá během pěti let investovat do snižování cen miliardu liber, uvedl The Guardian.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.