Center pro spotřebitele přibude

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) patří dnes k největším tuzemským dobrovolným organizacím, které poskytují zdarma rady a informace zákazníkům. Od počátku letošního roku již zaznamenaly poradny SOS přes 1100 podání spotřebitelů. "V naprosté většině jde o zákazníky prodejen či provozoven služeb, kteří nejsou spokojeni s vyřízením své reklamace," říká předseda republikového výboru SOS František Lobovský. Nejvíce stížností se podle něj týká reklamací obuvi a elektrospotřebičů, ale také textilu nebo nekvalitních služeb čistíren oděvů. "Vážným spotřebitelským problémem stále zůstávají smlouvy na nákup zboží uzavírané na propagačních zájezdech," doplňuje Lobovský. SOS chystá na podzim v několika městech informační setkání se spotřebiteli, jejichž výsledkem by měla být lepší orientace zákazníků v jejich právech i v možnostech, jak se jich mohou domáhat. Sdružení také plánuje rozšíření stávající sítě celkem pěti informačních center, v Ostravě, Brně, Zlíně, Plzni a Praze, také do dalších větších měst.