Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Centrum.cz získalo investory

aktualizováno 
- Zájem zahraničních finančních investorů o české internetové společnosti neuvadá. Do společnosti NetCentrum provozující internetový portál centrum.cz kapitálově vstupuje investiční fond Baring Communications Equity, člen holandské ING Group, a Intel Capital. Po obdobných transakcích, které v dřívějších měsících tohoto roku oznámily seznam.cz a atlas.cz, se tak partnerů dočkal i jeden z nejmladších portálů, tedy jakýchsi vstupních bran do internetu.
"Určitě ještě přijdou i další. Zájem bude hodně o softwarové firmy. A do roka očekávám, že se zde objeví velké americké společnosti, které se zde budou chtít uchytit. Akvizice pro ně bude levnější než začínat něco nového s obrovskými náklady na reklamu," soudí Petr Polách z investiční společnosti Bmp. Předseda představenstva Computer Pressu Jiří Hlavenka odhaduje, že letos by obdobně jako centrum.cz mohlo změnit majitele ještě dalších deset až patnáct internetových firem.

Podle Michala Rostocka z Venture Investors bude po současných investicích následovat brzy další vlna. "Současní investoři nakupují, aby za půl roku prodali na burze nebo strategickému investorovi za desetinásobek hodnoty," říká. S tím ostatně souhlasí i spolumajitel NetCentra Oldřich Bajer. "Burza nebo strategický partner přijdou na řadu řádově za měsíce," tvrdí Bajer.

Výši investice ani přesný podíl, jaký Intel a Baring v NetCentru získají, žádná ze stran neuvedla. "Oba investoři dohromady získají minoritní část," sdělil Predrag Jakšic z české pobočky Intelu. Kvůli budoucím aktivitám a případnému vstupu na burzu založili investoři a dosavadní vlastníci firmu v Holandsku, která bude stoprocentním vlastníkem tuzemské odnože.

"K výši investice se nebudeme vyjadřovat, ale hodnota firmy je srovnatelná s konkurencí a pohybuje se v řádech stovek milionů korun," říká Bajer.

S finančními partnery plánuje nyní centrum.cz rozšíření svých aktivit a expanzi do dalších zemí středoevropského regionu. "Cíl je vytvořit něco, kam uživatel přijde a kde zároveň nalezne vše potřebné. Nejen vyhledávací rozcestí, které ho vzápětí odešle někam jinam," vysvětluje Bajer.

Posílit by tedy mělo elektronické obchodování či zpravodajství.
V nabalení doplňkových služeb okolo původní čistě vyhledávací služby vidí šanci portálů Jiří Hlavenka. "Nemůže to být jen metro, které někam lidi zadarmo odveze, vyloží je, a oni utratí peníze někde jinde. Třeba americké Yahoo má už kolem sebe obchody, média nebo připojení k internetu," míní Hlavenka.




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.