Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ceny aut potichu stoupají. Podražily škodovky, fiaty, fordy i chevrolety

  3:26aktualizováno  10:01
Ceny nových aut v Česku už začínají nenápadně růst. Po letech zlevňování tak nastává obrat. Zdražení není zatím razantní, postihlo hlavně kategorie nejlevnějších a nejmenších vozů. "Myslím, že dna už jsme dosáhli," komentoval Radek Donner, zástupce dealera NH Car, který prodává nové škodovky, kie a fiaty.
Zdražení je relativní. Auta z nového ceníku mají v ceně i klimatizaci. Ilustrační foto.

Zdražení je relativní. Auta z nového ceníku mají v ceně i klimatizaci. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Nahoru šly například ceny nejlevnějších škodovek: modely Fabia a Roomster podražily až o 25 tisíc korun. Nejlevnější fabii tak nepořídíte už za 219 tisíc, ale 229 tisíc korun.

I když zdražení je relativní. Nejlevnější verze v novém ceníku má v sobě i klimatizaci nebo centrální zamykání. Kdo si chtěl pořídit auto s takovou výbavou, pro toho je fabia naopak levnější. "Je v tom balíček za 40 tisíc korun. Reagovali jsme na poptávku našich zákazníků, o nejlevnější fabii bez klimatizace byl malý zájem," podotkl mluvčí Škoda Auto Jaroslav Černý.

ceny jednotlivých modelů najdete zde

Stará octavia dražší než nová

Ceník Škodovky teď nabízí různá překvapení: například starší Octavia Tour je teď dražší než nová octavia. Na modely Tour totiž skončila speciální akce, během které poprvé klesla cena nové octavie pod 300 tisíc korun.

Jde přitom o vozy, jež jsou od sebe vývojově a designově vzdálené 12 let. Podle zdrojů z automobilky však chystá Škoda Auto výraznější změnu ceníku modelu Octavia Tour letos na podzim.

Pro dovozce teď nastává období, kdy budou zdražení muset vysvětlovat zákazníkům. Ne všude mluví o tom, že si auto teď pořídíte za více peněz než dříve, jako o zdražení.

"Nezdražili jsme. Skončila ale tříměsíční kampaň výprodeje skladových vozů, takže jsme se vrátili k původním cenám," řekl Martin Hejral z General Motors, který do Česka dováží například chevrolety. Nejlevnější Spark teď stojí o pět tisíc korun více než před dvěma měsíci.

Podobné úpravy udělal i Fiat nebo Citroën. Francouzská značka nechala stejné základní ceny, ale snížila akční slevu, například u nejlevnějšího modelu C1 o 15 tisíc.

Importéři navíc hýbají s ceníky čím dál více: někdy zdraží, ale současně přidají výbavu, jindy naopak zlevní tím, že trošku sníží množství doplňků v základní ceně.

Ceny zvednou i ostatní značky

S ceníky nahoru půjdou brzy zřejmě i další značky. "Budou následovat další, všichni většinou čekají, co udělá Škodovka. Hlavní vlna začne po prázdninách," odhaduje Ladislav Janda ze společnosti Automodul, která provozuje inzertní systém pro nová i ojetá auta. Škoda je v Česku nejprodávanějším vozem, zhruba každé třetí u nás prodané auto má okřídlený šíp ve znaku.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Za zdražením mohou být i spekulace automobilek o zavedení šrotovného, kdy by pro zákazníka byla pak cena o 30 tisíc příznivější a zdražení by prakticky nepoznal. "Myslím, že šrotovné stejně nakonec nebude a nepočítá s ním i dost prodejců. Zavádí si ho automobilky samy jako reklamní nástroj," dodal Janda.

Další zlevnění aut bude výjimečné, v lepším případě budou ceny stagnovat. "Ceny jsou opravdu hluboko," podotkl Hejral. Řada automobilek tak už nemá prostor, kam by mohla ještě zlevnit.

Ceny aut klesaly intenzivně poslední tři roky. Mohl za to jak kurz koruny, tak čím dál větší konkurenční boj automobilek. Díky tomu se koupě vozu stala nejvýhodnější v historii: na pořízení nového auta stačí nejméně průměrných platů v historii. Letos je to zhruba sedm měsíčních platů, v roce 1991 to bylo čtyřicet.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka při tiskové konferenci na Úřadu vlády (14. června 2017)
Je to populismus, kritizují ekonomové Sobotkovo lobbování za vyšší mzdy

Zaměstnavatelé považují snahu premiéra Bohuslava Sobotky vyzvat francouzské a rakouské nejvyšší představitele ke zvyšování mezd českým pracovníkům za...  celý článek

Mobilní minipivovar. Pražská firma chce kontejnery dodávat do Číny i Afriky.
Česká firma chce prorazit s pivovary v kontejneru. Jiná plány vzdala

Z přepravního kontejneru se dá postavit dům i kancelář. Nebo minipivovar. Poslednímu, netradičnímu řešení, jak se svézt na boomu řemeslných piv, věří pražská...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.