Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Černý den na železnici. Ve středu jely vlaky čtyřikrát tam, kam neměly

  12:00aktualizováno  12:00
Česká železnice zažila ve středu zatím nejhorší den z celého roku, následky chyb zaměstnanců na dráze kvůli tomu pociťují cestující ještě nyní. Během jednoho dne projely vlaky čtyřikrát červenou nebo měly špatně postavenou kolej, dvakrát se srazily s autem na přejezdu.

U železniční stanice Praha - Vyšehrad se ve středu po desáté hodině večer srazil rychlík s drážním pracovním strojem. | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

„Tolik mimořádných událostí tohoto typu během jednoho dne je skutečně výjimečných,” říká náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. 

Černý den železnice začal ve středu deset minut po osmé, když se srazil osobní vlak u Moravské Třebové s nákladním autem. Při nehodě se nikdo nezranil (více čtěte zde). K další srážce vlaku s autem došlo v pět hodin u Stochova, kde došlo k lehčímu zranění řidiče. 

Největší komplikace na železnici způsobila večerní srážka rychlíku s pracovním strojem v Praze pod Vyšehradem mezi smíchovským a hlavním nádražím. Od té doby je provoz na trati zastaven. Jde přitom o důležitou dopravní tepnu, na které denně projede více než stovka osobních vlaků či rychlíků. Viník nehody není zatím jasný, vlak vjel ale na špatnou výhybku (více o nehodě čtěte zde).

Stejný důvod měla i středeční ranní událost v Jablonném v Podještědí. Tam vjel osobní vlak na kolej, kde již stál nákladní vlak. Zastavil 257 metrů před ním. 

Dvakrát chybovali strojvedoucí: na červenou projel včera vlak z Vrchlabí do Trutnova v Kunčicích nad Labem a způsobil rozřez výhybky. Strojvedoucí nákladního vlaku pak nedobrzdil u Českých Zlatníků u návěstidla s červenou a projel ho o deset metrů.

Letos jde už o 62. případ projetí červené, jak ukazují statistiky Drážní inspekce. „Z čísel vyplývá, že v porovnání s předchozími lety nejde o výrazný pokles ani nárůst,” dodal Kučera. Federace strojvůdců vysvětluje vysoký počet takových událostí především čím dál větším stresem svých členů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.