A to se počítá jen "skutečná" reklama - jako jsou reklamní spoty nebo billboardy. Pokud by se k tomu připočetly všechny inzeráty, se kterými se setká při otevření novin, reklamní nápisy na tričkách, autech nebo v metru, řada lidí by podle magazínu překročila toto číslo ještě dřív, než by došla ráno do kanceláře.
ČTĚTE TAKÉ |
ČEŠI CHTĚJÍ V |
"Je otázkou, co je považováno za reklamu, ale tři tisíce komerčních sdělení zní realisticky. Podobně tomu bude i v České republice," říká Marek Jakubovie ze společnosti Universal McCann.
Na reklamu vynakládají firmy miliardy a rozpočet na propagaci firmy nebo výrobků stále stoupá. Podle společnosti Zenith Optimedia se v letošním roce výdaje zvýší o dalších 4,7 procenta. Z údajů společnosti ARBOmedia vyplývá, že jen v Česku loni zadavatelé do reklamy investovali 16 miliard korun, o tři procenta víc než o rok dřív.
Internet na svůj boom pořád čeká
Rozhořčení v nedávných týdnech vzbudil zcela nový typ internetové reklamy. Portál Google nabídl svým uživatelům obří poštovní schránku. Do takzvaného Gmailu se vešel až jeden gigabajt dat.
Drobnou nevýhodou pro uživatele bylo, že doručené emaily nemohl mazat - Google totiž počítal, že bude prohledávat obsah pošty a podle něj pak každému přiřadí přesně tu reklamu, kterou "potřebuje". - více zde
Internetová reklama patří v oboru k jednomu z nejprogresivnějších odvětví. Přesto se ale podle údajů společnosti ARBOmedia na konci žebříčku. V Česku za ni v roce 2003 zadavatelé zaplatili pouhých 190 milionů korun. Do televizní reklamy pro srovnání dali 7,35 miliard.
"V krátké budoucnosti, tedy během dvou až tří let, internet určitě televizi ani tisk nevytlačí. Už jenom proto, že je s nimi neporovnatelný. Vytváří jedinečné interaktivní prostředí, a tudíž i formy využití. Změna nastane v delším období, kdy jeho použití bude podstatně masovější a technické využití na vyšší úrovni," domnívá se Jakubovie.