Zatímco Seznam používá 89 procent uživatelů internetu, Google o tři procenta lidí méně. Ostatní vyhledávače jsou sice dobře známé, ale méně využívané.
Prostřednictvím vyhledávače Centrum získává informace více než polovina uživatelů internetu, na Atlasu přibližně třetina.
"Zatímco tradiční české značky, tedy Seznam, Centrum a Atlas, jsou preferovány spíše lidmi středního a staršího věku, mezi příznivci vyhledávače Google převažují studenti a mladí lidé ve věku do 30 let s vysokoškolským vzděláním," uvedl autor průzkumu Michal Peca. Vyhledávače Seznam a Centrum využívají více ženy než muži, v případě Googlu je poměr vyrovnaný.
Obliba Seznamu je patrná i z toho, že jej má 53 procent uživatelů nastavený jako domovskou stránku, tedy stránku, která se zobrazí jako první při spuštění internetového prohlížeče. Necelá pětina jako výchozí používá Centrum. Google má nastavený jako domovskou adresu pouze každý desátý uživatel.
Důvodem je pravděpodobně skutečnost, že Google je využíván spíše jako vyhledávač, na rozdíl od Seznamu a Centra, které poskytují širší škálu služeb, tvrdí autoři výzkumu.
Ve světě totiž podle časopisu Economist domácí vyhledávače porazily Google jen v pěti zemích. Vedle Česka je to Jižní Korea, Čína, Japonsko a Rusko.
Invenio provádí pravidelně dvakrát ročně. Průzkumu se zúčastnilo 1205 aktivních uživatelů internetu s vysokorychlostním připojením v domácnosti.