Češi už nemusí do hypermarketů jezdit desítky kilometrů. Ilustrační foto

Češi už nemusí do hypermarketů jezdit desítky kilometrů. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Devět z deseti Čechů žije v blízkosti hypermarketů, trh se zaplňuje

  • 61
Ve spádových oblastech do dvaceti kilometrů od některého z hypermarketů už žije 88 procent obyvatel Česka. Obchodníci proto mají čím dál méně prostoru pro růst nových obchodů. V roce 2009 přibylo 14 nových velkoplošných prodejen, loni už jejich počet vzrostl jen o deset.

Celkem mohou Češi vybírat z 268 hypermarketů, vyplývá to z výzkumu společnosti Incoma Gfk.

Přesto obchodní řetězce v minulém roce expanzi zrychlily, celkem bylo otevřeno 48 nových obchodů, z toho deset hypermarketů, 24 supermarketů a 14 diskontních prodejen.

Velké rozdíly jsou mezi tím, kolik lidí ve spádové oblasti připadá na jeden hypermarket. V Praze žije v okruhu dvaceti kilometrů v některých případech až 1,3 milionu lidí, v Aši připadá na stejnou oblast jen třicet tisíc potenciálních zákazníků.

Protože v Praze funguje už třiadvacet hypermarketů, snaží se obchodníci zaplnit díru na trhu v menších městech s deseti až dvaceti tisíci obyvateli. Sedm z deseti nově postavených v roce 2010 vyrostlo právě v těchto městech.

Území ležící do 20 km od některého z hypermarketů (podbarveno šedě). Zdroj: Incoma Gfk