Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi milují tepláky a tenisky. Rozhoduje značka a sleva, říká šéf outletu

  14:45aktualizováno  14:45
Přibývá Čechů, kteří během jednoho nákupu utratí za módní oblečení více než 5 000 korun. Zároveň pro ně přestává být problém připlatit si za známou a ověřenou značku. Čechy na nákupy spolehlivě vylákají slevy a výprodeje.
Průměrná útrata zákazníků platících v české měně byla 3616 korun.

Průměrná útrata zákazníků platících v české měně byla 3616 korun. | foto: Karel Pešek, MAFRA

Zatímco v době hospodářských nejistot šetří domácnosti nejvíce na zbytných výdajích, mezi které patří i oblečení, v době ekonomického růstu za něj utrácet neváhají.

O Češích se traduje, že nejraději nosí tepláky a tenisky. I takové oblečení ale lze pořídit pod hlavičkou mezinárodních značek. „Konzervativní přístup k módě je Čechům stále vlastní. Zesilujícím trendem ale je, že se umíme při výběru oblečení řídit vedle ceny i kvalitou danou známou a ověřenou značkou,“ uvedl pro server iDNES.cz Jan Procházka, ředitel outletového centra Freeport Hatě.

Freeport je jedním ze dvou hlavních českých outletů. Za první polovinu roku 2015 narostly tržby nákupního centra meziročně o 18,1 procent, přičemž počet návštěvníků se zvýšil o 11,3 procent.

Průzkum mezi příchozími návštěvníky centra také ukázal, že zatímco před dvěma lety nechal v obchodech se značkovým oblečením během jedné návštěvy centra jen přibližně každý desátý přes 5 000 korun, v poslední době je to už každý pátý.

Češi milují slevy

„Zároveň stoupá počet lidí z příjmové skupiny deset až patnáct tisíc korun, s téměř čtyřicetiprocentním podílem na celkové návštěvnosti,“ sdělil Jan Procházka s tím, že tento trend je podmíněn výraznými slevami oděvního zboží. Průměrná útrata zákazníků platících v české měně byla 3 616 korun, zatímco Rakušané nechají v obchodech v průměru 210 eur.

Prodloužil se i samotný čas strávený nakupováním, a to na v průměru 133 minut. „To je dáno nejen lepší kondicí české ekonomiky, ale i širší nabídkou značek a produktů,“ vysvětlil Jan Procházka s tím, že mezi zákazníky přibývá těch, kteří častěji míří za nákupy konkrétního a předem vyhlédnutého zboží.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Příbram - Dlouhá Lhota, domovské letiště Jiřího Pruši shora.
Komu budou patřit malá letiště? Spor o příbramské o tom rozhodne

Nejvyšší správní soud v Brně odložil klíčové rozhodnutí v kauze letiště Příbram, které je precedentem pro desítky dalších letišť v České republice. Budou česká...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.