Češi si kupují nejlevnější "supermarketové" cigarety, tradiční značky tím trpí

Češi si kupují nejlevnější "supermarketové" cigarety, tradiční značky tím trpí | foto: Celní správa Brno

Češi kupují nejlevnější cigarety, trpí tím tradiční startky a petry

  • 497
Tradiční tuzemské značky cigaret jako jsou například Start nebo Petra mají problémy. Prodává se jich stále méně. Potvrzuje to jak jejich výrobce, společnost Philip Morris, tak čísla výzkumné agentury ACNielsen.

Lidé se na stále dražším kouření snaží šetřit a odklánějí se hlavně od lokálních značek ve střední cenové hladině. Týká se to hlavně tradičních značek jako jsou Start nebo Petra.

Na přímou otázku, zda Philip Morris neuvažuje kvůli jejich poklesu o zastavení výroby, jako to loni udělal například se značkou Next, kterou nahradil logem Philip Morris, nechtěla šéfka komunikace firmy Andrea Gontkovičová odpovědět. "Vše detailně zkoumáme. Je ale pravda, že lidé jsou stále citlivější na cenu," říká Gontkovičová.

Lokální značky nahrazují Češi co nejlevnějšími "supermarketovými" značkami s nadnárodní marketingovou podporou, slyší na prodejní akce krabiček s více než tradičními dvaceti kusy a stále více si také balí cigarety z tabáku.

"Kupuji si tabák Javaanse zhruba za 130 korun, který mi vydrží čtyři až pět dní. Je to pro mě stejné, jako když jsem denně kouřil krabičku marlborek za sedmdesát, ale ušetřím," říká čtyřiatřicetiletý Milan Novotný z Kutnohorska.

"Spotřeba sypaného tabáku pro ruční výrobu cigaret se loni zvýšila o více než dvacet procent," uvedl finanční ředitel Philip Morris ČR Daniel Gordon.

,